Home » סקירת תרופות לטיפול במיגרנה

סקירת תרופות לטיפול במיגרנה

סקירת תרופות לטיפול במיגרנההעובדות מראות ששלושה מבין עשרה אנשים סובלים ממיגרנות, בשלב זה או אחר. המדובר באחת הצורות הנעימות פחות של כאבי ראש, כאשר סימני ההיכר שלה עם כאבים עזים במיוחד, בעיקר בצד אחד של הראש – ולעיתים עד לרמה שמחייבת הפסקת כל פעילות.

זאת ועוד, כאשר מדובר במיגרנה הכוללת אאורה, יתווספו למורכבות תסמינים דוגמת טשטוש הראיה והופעת עיוותים חותיים, שמיעת קולות שאינם קיימים, תחושות בלבול, דז'ה וו – והרשימה עוד ארוכה.

כל מי שסובל ממיגרנה, ישמח בוודאי לדעת אילו טיפולים תרופתיים קיימים על מנת להתמודד איתה. בהקשר הזה, ניתן למצוא כיום לא מעט תרופות, הניתנות לחלוקה למספר קבוצות עיקריות.

תרופות ללא מרשם רופא

הסוג הראשון של תרופות מאגד בתוכו תרופות כלליות לשיכוך כאבים בגוף, ולכן הוא יילקח במצבים פשוטים יחסים של מיגרנה, בתקווה שהשפעת התרופה תגרום לכאבים להיעלם, לפחות עד להתקף הבא.

החלק הארי של תרופות מהסוג הזה אינו מצריך מרשם רופא, וניתן למצוא בתוכו מספר סוגים עיקריים. התרופות הסטנדרטיות הן אקמול ודקסמול, בעוד קבוצה אחרת כוללת בתוכה נוגדי דלקות, שאינם כוללים סטירואידים: אדוויל, אקדם וכיוצא בזה. הקבוצה האחרת של תרופות שאינן מצריכות מרשם רופא הוא אלה המכילות קודאין, ובכלל זה קודיסל או רוקסא.

תרופות הכוללות מרשם רופא

פעמים רבות, מבינים כי אין בכוחן של תרופות מהקו הראשון לסייע באופן יעיל עם המיגרנה. במצבים אלה, נדרש שהטיפול ייעלה שלב, כך שייכנסו לתמונה תרופות מורכבות יותר, אשר כבר מצריכות מרשם רופא.

הסוג העיקרי של תרופות מהזן הזה הוא תרופות ממשפחת הטריפטנים, שנועדו לשנות את רמת הסרוטונטין, המתווך העצבי שידוע כמביא למיגרנה, בתוך הגוף. בין התרופות האלה, שמסייעות אף למנוע מכלי הדם בגוף להתרחב, ניתן למנות שמות דוגמת ריזאטריפטן, זולמיטריפטן וסומאטריפטן.

הסקירה של תרופות מרשם ממשיכה עם חוסמי ביטא: תרופות שתכליתן להביא לירידה בלחץ הדם בגוף, מה שמקל על תדירות ההקפים ועוצמתם.

דרך טיפול זו נחשבת לותיקה ביותר, והתרופה המרכזית תחתיו היא דרלין. יש לזכור כי התרופות עלולות להביא לתופעות לוואי שאינן נעימות, דוגמת עייפות, הורדת קצב הלב, דיכאון וקשיים בשינה.

קבוצה נוספת של תרופות, אשר השימוש בהן נדיר באופן יחסי, הוא חוסמי תעלות סידן. התרופות האלה נחשבות ליעילות פחות, וביניהן ניתן למנות את האיקכור או איקפרס.

תרופות מונעות הנחשבות לבעלות יעילות גבוהה להקלה על כאבי המיגרנות הן תרופות נוגדות כפיון (אפילפסיה). תופעות הלוואי של התרופות האלה, שכוללות נשיער שיער, בחילות, עייפות יתר או אפילו סיכויים למומים מולדים בעוברים של תינוקות (כאשר נשים נוטלות אותה במהלך ההריון), ראויות לציון. בין התרופות בקבוצה הזו: דפלרט או טופמקס.

התמודדות עם מיגרנה אפשרית גם באמצעות תרופות שהמטרה העיקרית שלהן היא דווקא לסייע במצבים של דיכאון. עם זאת, במהלך השנים נמצא כי התרופות מקטינות מאד את הכאבים הנוגים להתקפי המיגרנה. בין התרופות האלה ניתן למנות את האלטרול למידע נוסף לחצו כאן

הפתרון האידיאלי: שילוב תרופות

חשוב לתת את הדעת על נקודה נוספת, והיא שבמקרים רבים ייעשה הטיפול התרופתי להתמודדות עם מיגרנה בשתי חזיתות מקבילים: האחת היא טיפול והקלת התקפי כאבי הראש החריפים, והשניה – טיפולים מונעים, הניתנים באופן יומיומי.

האמונה היא שבכוחו של השילוב הזה להקל על שגרת החיים של הסובלים ממיגרנה מחד, ולהקטין את הסבירות להתקפים חוזרים מאידך.

בכל אחד מהמקרים, ובעיקר כאשר מדובר בתרופות הכוללות מרשם רופא, חייבת להיות מתאמה מלאה בין סוג התרופה לבין מצבו הבריאותי של המטופל, חומרת המחלה וכיוצא בזה. מעקב של רופא מומחה הוא בגדר חובה. למידע נוסף על בעיות נוירולוגיות באתר הזה

סקירת מוצרים רפואיים נוספים:

סקירת מוצרים להורדת כולסטרול

מוצרים לטיפול בקנדידה

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר