Home » סקירת מוצרים לטיפול בכאבים

סקירת מוצרים לטיפול בכאבים

טיפול בכאבזהו אחד הנושאים המרכזיים ברפואה בת זמננו. כאבים שונים, אשר מוגדרים כאי נוחות פיזית, משמשים כאחד ממנגנוני ההישרדות הבסיסיים של האדם.

הם נועדו להתריע בפניו על נזקים עתידיים או על סכנות לפגיעות גופניות רציניות, אך גורמים גם לאי נוחות ולסבל רב.

מעבר לכך, היות ולא ניתן למדוד כאב בצורה מדויקת, הרי שהטיפול בו אינו פשוט כלל. אז אילו מוצרים בכל זאת קיימים בנמצא עבור סוגי הכאבים השונים?

הנקודה הראשונה שיש להבהיר היא שכשאנחנו מדברים על כאב, נפתח בפנינו עולם שלם של מושגים. הכאב יכול להופיע בכל מקום בגוף, למשך תקופות זמן נבדלות, להיות בעל עוצמות שונות ועוד.

כך גם מגוון הטיפולים בו: לכל אחד יהיו סוגים מסוימים של מוצרים שיפעלו עליו באופן יעיל, לעומת כאלה שרק יפגעו. באותה מידה, מוצרים אחרים יפעלו לטווח הקצר, בעוד אחרים יהיו מיועדים לכאבים הכרוניים יותר.

טיפול בכאב הוא אינדיבידואלי – יש להתאים את הטיפול למצב החולה, גילו, סוג הבעיה, שימוש בתרופות ומאפיינים נוספים.

משחות לטיפול מקומי

סוג נפוץ במיוחד של טיפול הוא משחות, המיועדות למריחה על האזורים הכואבים. לרוב, פעילותן של אלה תהיה באופן מקומי בלבד, ותפעל לשיכוך הכאב לפרק זמן של מספר שעות.

בדרך כלל, יתאימו אלה בעיקר למקרים של כאב חולף, אשר אמור להיעלם, בין אם עקב טיפול תרופתי ובין אם לא, תוך מספר ימים.

מטבע הדברים, הרי שהמשחות השונות נקבעות בעיקר על פי מיקום הכאב. כך, למשל, עבור הסובלים מכאבי פרקים, יוצעו משחות דוגמת "בן גיי ארתריטיס" או המשחה ההומיאופתית “61R", אשר ירככו את הפרקים הכואבים ויהפכו את תנועת האדם הסובל מכאבים אלה לפשוטה יותר.

הסובלים מכאבי גב וצוואר, יכולים למצוא לא מעט משחות לשיכוך כאבים מקומיים, לרבות “פרסקינדול”, שמטרתו הרגעת השרירים, או המשחה הטבעית "ארניקה".

תרופות וכדורים

הטיפול בכאבים, במידה רבה, מבוסס על תרופות וכדורים לבליעה. גם כאן, ניתן למצוא אבחנה ברורה בין המקומות השונים בהם מופיע הכאב.

ידוע לכול כי התרופות הנפוצות ביותר המתמודדות עם כאב ראש הן "אקמול", "דקסמול", "אופטלגין" או "אדוויל". אלה ניתנות ברובן ללא מרשם רופא, אך לאוכלוסיות מסוימות נאסר השימוש בהן.

פעילותן של אלה תהיה במקרים רבים על מערכת העצבים, אם כי רבים מתייחסים אליהן בתור תרופות המיועדות למעשה לכל בעיה בריאותית הכרוכה בכאב.

טיפות

סוגים שונים של כאבים יצריכו שימוש בטיפות מסוגים שונים, כשלרוב יינתן הטיפול בצורה מקומית. ניתן למצוא עשרות מוצרים שונים לכל סוג של כאב, אשר אופן פעולתם נבדל במידה רבה, אך מטרתם זהה: שיכוך מהותי של הכאב בתוך מספר שעות. טיפות אלה יהיו לרוב מאלחשות, יפעלו להורדת החום ויצריכו גם מרשם רופא.

כך, לדוגמא, עבור כאבי אוזניים יהיה מגוון רחב של טיפות, חלקן מיועד לאוכלוסיות מוגדרות מראש. טיפות "אוטידין" יפעלו בעיקר על תינוקות או ילדים: הן מבוססות על גליצרין, מביאות לריכוך שעוות האוזן ובכל מביאות גם להקטנת מספר החיידקים שבה click now.

דוגמאות חשובות אחרות הן טיפות "6R" להקלה במקרי שפעת, "45R" לטיפול בכאבי גרון ובצרידות, "טיפטיפות מינרלי" ולטיפול מניעת התייבשות (בעיקר אצל תינוקות)- וכמובן שהרשימה עוד ארוכה.

מוצרים נוספים

סוג אחר של מוצרים לטיפול בכאבים הוא זה האלקטרוני. גם כאן, מגוון האפשרויות רחב בכל קנה מידה, ומתבסס על מקום הכאב וסוג הטיפול. עבורי כאבי גב, ניתן למשל למצוא מכשירי עיסוי חשמליים, כריות או כסאות אורתופדיים, חגורות גב וכן הלאה.

בכל מקרה, רצוי מאד להיוועץ עם רופא מקצועי בתחום האמור טרם בחירת הפתרון הרפואי האידיאלי. כמו כן, יש לבחון האם שימוש במוצרים רפואיים הוא אכן הרצוי ביותר, או שמא טיפולים כירורגיים או פלסטיים שונים יהיו מועילים יותר.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר