Home » סקירת מוצרים לטיפול בפטרת ציפורניים

סקירת מוצרים לטיפול בפטרת ציפורניים

טיפול בפטרת ציפורנייםבין מחלות הציפורניים הנפוצות ביותר כיום, תופסת פטרת הציפורניים מקום של כבוד מפוקפק.

מחלה זו, המהווה למעשה זיהום פטרייתי, נפוצה בעיקר בכפות הרגליים, ומאפיינת מקטעים רחבים באוכלוסייה- ללא הבדלי מין וגיל. מעבר לפגם האסתטי, המחלה גורמת לגירודים רבים, עלולה להתפשט לאזורים אחרים בגוף ואף ליצור דלקות.

ברמה הכללית, ניתן לומר כי פטרת ציפורניים היא אחד הנושאים הדינמיים ביותר מבחינת הפתרונות הרפואיים המוצעים לו. אנחנו נסקור כמה סוגים עיקריים של מוצרים רפואיים, תחילה על פי המקרים הקלים יותר.

משחות מקומיות

סוג ראשון של מוצרי טיפול בפטרת ציפורניים נועד להעלים אותן באופן מקומי, כלומר, באמצעות מריחת המשחה במקום הנגוע.

אלה יכילו לרוב חומרים אנטי פטרייתיים, אשר תפקידם להילחם בזיהום ולעצור את התפשטותה של הפטריה. המשחות השונות יעילות בעיקר במקרים פשוטים של פטרת, ועמידותן לאורך זמן מוטלת בספק. לרוב, ישולבו הן גם עם טיפול תרופתי.

אחת המשחות המרכזיות היא "למיסיל קרם", תכשיר בעל פעילות אנטי-בקטריאלית רחבה. יש למרוח אותו על האזור הנגוע פעם או שתיים ביום, למשך כשבוע, כאשר נדרש לרחוץ את הרגל טרם המריחה.

"אגיספור", חלק מסדרה רחבה של מוצרים שמטרתם להתמודד עם זיהומים פטריתיים בגוף, פועלת לעיכוב יצירתו של המרכיב הדרוש לבנייתו של התא הפטרייתי על גבי הציפורן, דבר אשר מביא לעיכובה של התפתחות הפטרייה.

לקים

אפשרות אחרת להתמודד עם פטרת הציפורניים היא באמצעות לקים, אשר מאופיינים ביכולת חדירה גבוהה לתוך הציפורן, ואף מעכבים במידה משמעותית את ההתרבות של הזיהום על גבה.

גם כאן, מדובר הוא בפתרון יעיל ביותר למקרים פשוטים: לראייה, אחוזי ההצלחה של הלקים השונים במקרים אלה עומדים על כ-50%, לעומת כ-33% במצבים מורכבים יותר.

בין השמות המרכזיים בהקשר הזה, ניתן למנות את "לק בטרפן", המבוסס על ציקלופרוקס אולמין. לק מסוג זה אינו נחשב ליעיל במיוחד, והטיפול באמצעותו ארוך.

לק אחר, אפקטיבי מעט יותר, הוא "לק הלוסריל", אשר מכיל אמורולפין. פה, התוצאות תהיינה רחבות יותר, ונדרש שימוש מופחת בלק (פעם בשבוע, ברוב המקרים) לקבלת תוצאות משביעות רצון. גם במקרה הזה, טיפול זה יהיה יעיל במיוחד כשמלווה לו טיפול תרופתי.

כדורים ותרופות

כאמור, הטיפול בפטרת ציפורניים יהיה יעיל יותר כאשר הוא יכלול בתוכו גם תרופות וכדורים שונים. היות וניתן למצוא מספר סוגים של זיהומי ציפורניים, כך גם מגוון התרופות רחב בכל קנה מידה.

תרופות אלה, הניתנות בעיקרן דרך הפה, מיועדות למקרים מורכבים יותר של פטרת ציפורניים. הן מאופיינות ביעילות גבוהה הרבה יותר מאשר המוצרים שהוזכרו קודם לכן.

אחת התרופות היעילות ביותר היא "ספורנוקס", אשר פועלת כנגד סוגים מגוונים של פטריות. ניתן לצרוך אותה באחד משני אופנים: פעמיים ביום לאחר הארוחות לתקופה של כארבעה חודשים, או ארבע קפסולות מדי יום למשך כשבוע, עם הפסקות בנות חודש בין השבועות.

"למיסיל", תרופה נוספת, ניתנת בעיקר עבור פטריות מסוג מסוים (דרמטופידים), ומינונה הרצוי עומד על פעם ביום למשך תקופה של שלושה-ארבעה חודשים. שמות מרכזיים אחרים, בהקשר הזה, הם "ניזורל", "גריפולים" ו"טריקן".

טיפולים טבעיים

בדומה לבעיות בריאותיות אחרות, הרי שהרפואה האלטרנטיבית מציעה מגוון פתרונות להתמודדות עם פטרת ציפורניים.

מעבר לשינוי הרגלי התזונה (גורם עיקרי לזיהום), מוצעים תכשירים המבוססים על צמחי מרפא אנטי פטריתיים, דוגמת שמן אורגנו, טבבויה, עשב ליבון ואחרים.

דרך אחרת להילחם בבעיה היא באמצעות תוספי מזון מסוגים שונים, אשר נלחמים בחיידקי הפטרייה. ביניהם, ניתן להזכיר את משקה הכלורופיל, משקה הצמחים שווידן ביטא והחומצה הקפרילית, שמקורה בקוקוס.

מוצר טבעי נוסף שיש להזכיר הוא "Clearance", אשר מבוסס על חומרים טבעיים בלבד, ללא כל חומר משמר. נוזל זה מיועד להתמודד עם הזיהומים, וכן למנוע הישנות של חדשים. את הנוזל יש לטפטף פעמיים ביום.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר