Home » סקירת מוצרים לטיפול בכוויות

סקירת מוצרים לטיפול בכוויות

טיפול בכוויותגם כאשר אנחנו נזהרים ומקפידים להתרחק ממקורות חום גבוה, כגון כיריים או תנור, תאונות קורות ולעיתים אנו מקבלים כוויות שעלולות להוביל לכאבים עזים, צלקות ופגיעה בעצבים.

כוויה היא שם כולל לפגיעה בעור עקב מגע לא רצוי עם אש, מוצקים שונים, נוזלים חמים, זרם חשמלי או אפילו קור. וכשזה קורה, נדרשת פעולה מהירה על מנת למזער את הנזק.

החדשות הטובות הן שיש בנמצא מספר מוצרים רפואיים שיכולים להוות הבדל בין התגברות מהירה על הכוויה, לבין נזק של שנים לעור. כפי שתראו מיד, הרי שכל בית מרבה להצטייד בלפחות כמה מוצרים כאלה, על כל צרה שלא תבוא.

אחרי הכול, כוויות הן בלתי צפויות תמיד, וחיפוש אחר תכשירים מתאימים במצב של מצוקה הינו חסר תועלת לחלוטין. להלן סקירה של מספר מוצרים המאפשרים טיפול בכוויות כעזרה ראשונה או באופן מתמשך:

משחות ותכשירים

כאשר ישנה כוויה בעור, נדרש להקפיד על מספר דגשים- ורצוי מהר ככל שניתן. לצד פעולות בסיסיות כמו קירור הגוף או הרחקת הנפגע ממקור הפגיעה, אחד הצעדים המיידיים צריך להיות מריחת תכשיר לטיפול מיידי בכוויות.

האחרון יסייע לקירור המקום, ימנע את התפשטות הכוויה, יקטין את הנזק לרקמות העור ואף יפעל להקטנת הכאב המיידי.

קיימות בשוק מספר משחות עיקריות שנועדו לבצע את הדברים האלה בדיוק. תרסיס "ג'ל ברנשילד" הוא דוגמא מובהקת לכך: הוא נועד לטיפול בכוויות שטחיות או כוויות שמש, קל לנשיאה ופועל באופן מהיר ביותר על מקום הכוויה.

ג'ל אלוורה הוא מוצר רפואי נפוץ נוסף, אשר מטרתו היא הרגעת העור לאחר כוויה. ה"ג'ל הירוק" הזה, המבוסס על צמח האלוורה, נחשב בעיני רבים לפתרון קסם בשורה ארוכה של מקרים, ולכן קשה למצוא בית שלא ירכוש אותו לארון התרופות שלו.

משחה חשובה נוספת היא משחת "טראומיל", אשר משמשת להקלה על כאבים שונים, ובכלל זה אלה שמאפיינים כוויות. זהו תכשיר הומיאופתי, אשר מתאים לשימוש לאורך זמן ואינו גורם לתופעות לוואי מכל סוג. השימוש בו נעשה באמצעות עיסוי המקום הכואב, לעיתים כצעד ראשון לפני חבישתו.

ראויים לציון גם את השמנים השונים, ביניהם שמן לבנדר. את האחרון ניתן לטפטף בשורה ארוכה של מקרים, כולל כוויות מכל סוג. מעבר להרגעת העור, יפעל לאיחוי ולחיטוי, ימנע עוויתות וכן צלקות עתידיות. גם שמן אובליפיחה פועל בצורה דומה, ומומלץ על ידי רופאים רבים.

תחבושות

חלק מהותי מהכוויות דורשות חבישה מיידית. עקב כך, חברות רבות המציעות מוצרים שונים להתמודדות עם כוויות כוללות בסל שלהם גם את התחבושות השונות.

אלה יהיו לרוב ספוגות בג'ל אשר מטרתו טיפול מיידי בכוויות, ויונחו על המקום הפגוע. חשוב להדגיש כי תחבושות אלה אינן רעילות בשום אופן שהוא, והשימוש בהן אינו בתופעות לוואי. הן יגיעו לרוב בגדלים שונים, אותם מתאימים לגודל הכוויה.

תחבושות נפוצות ביותר הן תחבושות "ברנשילד", אשר מחליפות את התכשיר אותו הזכרנו קודם לכן. גם הן מכילות הידרוג'ל, אשר מכיל מים בכמויות גבוהות (ולכן אינו רעיל). הג'ל סופג אנרגיה מתוך המקום הפגוע, מפחית את הכאב ועוצר את התפשטות הכוויה. את התחבושות נדרש לשים למשך מספר שעות, עד אשר יועבר הנפגע לקבלת טיפול רפואי מקיף יותר.

ראויות לציון גם תחבושות "ברנפרי", הנחלקות למספר סוגים, הבחנה עיקרית היא בין תחבושות לכוויות קלות עד בינוניות, לבין המקרים הקשים יותר.

הן ימנעו את הנזק המתגבר לרקמה הפגועה, יקררו את המקום הפגוע למשך מספר שעות וימנעו זיהומים שונים על גבי העור. גם פה, התחבושות לא נועדו להחליף את טיפול הרופא, אלא להקל את הנזק עד ההגעה אליו.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר