Home » סקירת מוצרים לטיפול בכינים

סקירת מוצרים לטיפול בכינים

טיפול בכיניםהן הופיעו עוד בתקופת התנ"ך, ותוקפות אינספור ישראלים, ובעיקר ילדים, מדי שנה. טיפול בכינים הפך בשנים האחרונות לאחד האתגרים החשובים ביותר של הורים ומבוגרים רבים.

חרקים אלה, הנחלקים ללא פחות מ-400 מינים, יכולים לחולל שמות בראשו של כל אדם, ולהביא לגירוד בלתי פוסק.

עקב העובדה שהם גם עוברים מאדם לאדם במגע ישיר, הרי שברור שנדרש מאיתנו לתור אחר כל פתרון אפשרי למיגור הכינים.

החדשות הטובות הן שיש כיום לא מעט מוצרים רפואיים שנועדו להתמודד עם הבעיה. אנחנו נתייחס כאן לסוגים העיקריים של אלה.

תכשירים כימיים לטיפול בכינים

סוג נפוץ במיוחד של טיפולים בכינים הוא זה של התכשירים הכימיים. אלו למעשה מכילים חומרים המשמשים כחומרי הדברה לכל דבר ועניין, אשר מחסלים את הכינים או את ביצותיהן. עם זאת, כמובן שכדי למנוע פגיעה במשתמשים בהם, יכילו התכשירים כמות קטנה באופן יחסי של חומר, ויפעלו תחת זאת בטווח הארוך יותר. צורתם העיקרית היא שמפו לשיער, או לחילופין ספריי.

תכשירים אלה נמכרים בדרך כלל ללא מרשם רופא, וניתן להשיג אותם בבתי מקרחת, ברשתות הפארם וכן הלאה. בין השמות המובילים בהקשר הזה, ניתן למנות את "פריודרם שמפו", מבית רפא. תכשיר זה אמור להעלים כ-90% מהכינים בראש, כמובן שבכפוף לשימוש במסרק ייעודי. מוצר חשוב נוסף הוא "חפיף 10", מבית טבע. כאן, המדובר הוא בתמיסה נוזלית אשר מורחים על ראש יבש, ולכן לא נמהלת במים.

מוצרים נוספים שיש להזכיר הם "זהו זה", קרם להשמדת כינים משולב עם קונדישינר, "פריודרם"- שמפו לטיפול בכינים בהליך קצר, במהלכו רצוי שלא להרבות בחשיפה למים, וכן תמיסת "נוק", המבוססת על נוסחה משופרת.

יש להדגיש כי על אף יעילותם הבלתי מוטלת בספק של תכשירים אלה, הרי שהכינים נוטות לפתח עמידות עם הזמן לחלקם הגדול. לכן, ההמלצה של רופאים רבים היא להחליף בין התכשירים מדי מספר חודשים, ובכל מקרה לא להרבות בשימוש בהם.

תכשירים ללא חומרי הדברה

בין התכשירים הרפואיים, יש כאלה אשר פועלים באופן שונה לחלוטין. תכשירים סינתטיים אלה מבוססים על חומרים דוגמת סיליקון, אשר גורמים לחנק או להתייבשות של הכינים, ולא בהכרח משביתים את מערכת העצבים שלהם. היתרונות של מוצרים מסוג זה הם היעילות הגבוהה, וכן העובדה כי הכינים לא מסוגלות לפתח אליהם עמידות.

אחד המוצרים המרכזיים של קבוצה זו הוא "הדרין", תכשיר חסר צבע וריח אשר ניתן להשגה בצורה של תמיסה. הוא מבוסס על תרכובות סיליקון, ומצריך זמן טיפול ארוך באופן יחסי.

תכשיר נוסף הוא "Resultz", אשר מאופיין בזמן טיפול קצר יחסית. שיטת פעולתו מעט שונה, ומבוססת על המסה של מעטפת שעוות הכינה, דבר שמביא להתייבשותה.

מוצרים טבעיים

סוג אחר של טיפול בכינים, נפוץ לא פחות, מבוסס על מוצרים טבעיים למיניהם. אלה מבוססים ברובם על תמציות שונות של שמנים ארומטיים (בעיקר רוזמרין), נחשבים לידידותיים לשימוש ואף מבצעים מלאכה נאה במניעת הישנות של התופעה. עם זאת, יעילותם של חלק ניכר מאלה מוטלת עדיין בספק, שעה שרופאי עור רבים מתנגדים להם.

גם כאן, רשימת המוצרים רחבה בכל קנה מידה. בין השאר, כוללת היא את "כינקייר", תכשיר בצורת שמפו המבוסס על צמחי מאכל ומרפא, אשר מוכר על ידי משרד הבריאות. "צ'יק צ'ק" הוא תרסיס להשמדת כינים ולשמירה על היגיינת הראש, והוא מכיל בעיקרו של דבר שמנים טבעיים וכמויות קטנות של אלכוהול.

שמפו נוסף הוא "כינול", המבוסס על תערובת שמנים, ויעיל גם במניעת הידבקות. מוצרים חשובים נוספים בקטגוריה זו הם "ספארי", "ניקיטה" ואחרים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר