Home » סובל מסינוסיטיס? 10 שיטות להעברת סינוסיטיס

סובל מסינוסיטיס? 10 שיטות להעברת סינוסיטיס

סובל מסינוסיטיס? 10 שיטות להעברת סינוסיטיס שכדאי להכירזו אחת ה"אויבות" הגדולים שלנו בחורף ובעונות המעבר, אם כי אנחנו עלולים לסבול ממנה בכל ימות השנה. היא מקשה על התפקוד שלנו וכוללת תסמינים מרובים שהם הכל חוץ מנעימים. בנוסף לכך, רבים באוכלוסייה בכל גיל סובלים ממנה.

הכוונה היא לסינוסיטיס – דלקת הרירית של הסינוסים – שיכולה להיות נקודתית או כרונית.

הנקודה החשובה היא שיש כיום דרכים מגוונות להקל על התסמינים וחוסר הנוחות. חלקן מבוססות על דרכים שאפשר לעשות בבית ללא עירוב גורם רפואי, בעוד אחרות מצריכות אבחון, הפנייה וטיפול של גורם מוסמך. לפניכם עשר פעולות שיכולות לשפר את המצב.

  1. טיפות אף – דרך ראשונה להקל על הסינוסיטיס היא טיפות אף, שיכולות להירכש כיום גם ללא מרשם רופא. הטיפות מעצם המהות שלהן מקלות על הנשימה, אם כי הן לא יכולות להתמודד עם תסמינים אחרים של הסינוסיטיס המשפיעים על הגוף.
  2. תרופות – גם כאן מדובר בהרבה פתרונות אפשריים ללא מרשם. התרופות יכולות להיות משככות כאבים, מפחיתות גודש, מפנות ליחה ועוד. שימו לב שיש מוצרים משלימם להקלה על כאבים, דוגמת רטיות ג'ל המונחות מתחת לעיניים.
  3. מי קרח – מעבר לתרופות המובנות מאליהן ניתן להקל על עוצמת הכאבים באזורים נקודתיים באמצעות קירור שלהם. מטלית הספוגה במי קרח יכולה לעשות עבודה יעילה. הבעיה היא שבחודשי החורף זה לא בהכרח נעים לשים אותה.
  4. מים חמים – באופן מעט מנוגד מהסעיף הקודם, יש סוגים שונים של כאבים שדווקא מים חמים יכולים להקל עליהם. בעיקר מומלצות מקלחות חמות, שמשלבות לצד המים את האדים המביאים לכך שהנשימה נעשית פשוטה יותר והכאבים מופחתים.
  5. חשיבותה של תזונה – התזונה שאנחנו צורכים משפיעה בצורה דרסטית על מצב הגוף והבריאות שלנו, והיא רלוונטית גם במקרה של סינוסיטיס. מאכלים או משקאות הנחשבים ליעילים בהקלת התסמינים כוללים מרקים מבוססי ירקות כתומים, תה עם דבש, ג'ינג'ר ולימון ועוד. בכל מקרה חשוב להקפיד על שתיית מים מרובה.
  6. מנוחה – עם כל העומס של לוח הזמנים הממוצע במאה ה-21, אדם הסובל מסינוסיטיס צריך להקפיד להימצא במצב של מנוחה כמה שיותר. היא יכולה להביא להקלה משמעותית בתסמינים, או אם תרצו למנוע החרפה של המצב בעקבות הלחצים והמתחים שהם מנת חלקם של רבים מאיתנו.
  7. תוספי מזון – תוספי מזון מסוגים שונים יכולים להקל מאד על תסמיני הסינוסיטיס. יש כיום בנמצא תוספים אשר מפרקים למשל את הליחה או הנזלת, מה שמביא לאותו שיפור שמצפים לו במצב. ניתן בהמשך לכך ליטול תוספים אשר כוללים רכיבים המביאים לחיזוק המערכת החיסונית, דוגמת ויטמין C או אבץ.
  8. שימוש בתכשירים – יש כיום מגוון רחב של תכשירים, קונבנציונליים או אלטרנטיביים, המבוססים בחלקם הגדול על רכיבים טבעיים. אלה עשויים להקל על תסמיני הסינוסיטיס. תכשירים אלה יכולים להביא לחיזוק מערכת החיסון וההגנה על הגוף, תוך כדי הקטנת הסיכויים להישנות של הבעיה בעתיד. למשל השימוש במכשיר לייזר ביתי לטיפול בסינוסיטיס נראה בקרב כמה מטופלים שהעידו כי המכשיר מאוד עזר להם.
  9. שאלת מי המלח – אין תמימות דעים ביחס לשימוש במי מלח על מנת להקל על סינוסיטיס. בצד החיובי יכולים מי המלח לפתוח את תעלות האף ולהקל על אותה חסימה נשימתית הנובעת מהדלקת, ולכן ייתכן שיפור במצב. הבעיה היא שבדלקת חריפה של סינוסיטיס, שמביאים להפיכתה של הנזלת לדביקה ולצמיגית, מי המלח עלולים לגרום לסינוסים להתייבש ולכן לחולל יותר נזק מאשר תועלת.
  10. טיפולים כירורגיים – שמורים למצבים מורכבים יחסית של סינוסיטיס, כמו סינוסיטיס כרונית או דלקת שאינה מגיבה. במקרה הזה ייתכנו טיפולים כמו ניתוח סינוסים, שכוללים סיכונים ותופעות לוואי שאינן נעימות.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר