Home » סקירת מוצרים להפסקת עישון

סקירת מוצרים להפסקת עישון

סקירת מוצרים להפסקת עישוןבאם אתם נמנים עם אוכלוסיית המעשנים, ייתכן מאד שניסיתם בעברכם להיגמל מכך.

הבעיה היא שפעם אחר פעם, ניסיון זה הסתיים בכישלון מוחלט. למעשה, העובדות מראות כי הסיכויים לגמילה מעישון נמוכים מאד – אלא אם נעזרים באחד המוצרים הקיימים כיום להפסקת עישון.

מהם אותם מוצרים? ומהי היעילות שלהם? אנחנו נענה על שאלות אלה באמצעות חלוקה לשתי קטגוריות של מוצרים: כאלה הכוללים ניקוטין בכמות קטנה, וכאלה שאינם מכילים כלל ניקוטין.

בכל מקרה כדאי לעקוב אחרי השלבים לגמילה מעישון המפורטים במרכז לגמילה מהתמכרויות.

מדבקות ניקוטין

מדבקות ניקוטין מבוססות על אופן פעולה פשוט ביותר: הן משחררות כמות קטנה וקבועה של ניקוטין לגוף, וזאת דרך העור. מדבקות אלה נועדו לשימוש יומי בלבד, והן מושמות על אזור שבו אין שיער רב שיפריע לחדירת הניקוטין: יד, צוואר, חזה וכן הלאה.

את המדבקות הללו ניתן לרכוש ללא מרשם רופא. הן יהיו יעילות לרוב לתקופה של כשלושה חודשים, במהלכה יביאו להפחתת התשוקה לעישון. הרצון, אם כך, הוא "להיגמל" בהדרגה גם מהן.

המדבקות לא כוללות תופעות לוואי משמעותיות, מלבד גירוי בעור אצל אחוז קטן מהמשתמשים.

מסטיק

סוג הפתרון הבא מבוסס גם הוא על צריכת ניקוטין בכמות קטנה, וזאת על חשבון הסיגריות רוויות הניקוטין. מסטיק ניקוטין הוא למעשה פיסות לעיסה המגיעות במספר טעמים, והניקוטין שבהן מוחדר לגוף באמצעות החלל הפנימי של הפה.

ברוב המקרים, השימוש במסטיק ייעשה מספר פעמים מדי יום, כל אימת שעולה החשק לעישון סיגירה. נדרש שהלעיסה תיעשה באופן מסוים, וזאת כדי להביא לשחרור יעיל של ניקוטין.

כאן, ייתכנו תופעות לוואי מסוימות, דוגמת כאבים בפה או בלסת, בחילות, שלשולים וכן הלאה.

את מסטיקי הניקוטין ניתן לרכוש ללא מרשם רופא. כרבע שעה לפני השימוש בהם, אין לצרוך מאכלים או משקאות (מלבד מים).

גם כאן, התוצאות היעילות יהיו לאחר מספר שבועות, בהם ניתן להפחית בהדרגה את הכמות.

סיגריות אלקטרוניות

באופן מעט אירוני, ניתן להיגמל מעישון באמצעות סיגריות. אולם, ברור כי אלה לא סיגריות "רגילות": המדובר הוא לרוב בסיגריות אלקטרוניות, אשר מכילות בתוכן כמות קטנה מאד של ניקוטין, ולא כוללות טבק.

הן מדמות את פעולת העישון כמעט לחלוטין (עשן, למשל), אלא שלא כוללות רבים מההיבטים השליליים שלה.

מרבית הסיגריות, מעצם היותן אלקטרוניות, מאפשרות טעינה שלהן פעם אחר פעם, דבר שחוסך בהוצאות השימוש.

תרופות לגמילה מעישון

עם התרופות לגמילה מעישון אנחנו מגיעים למעשה לקבוצה השניה של סוגי מוצרים להפסקת עישון- כאלה שאינם מבוססים על ניקוטין כלל, אפילו לא בכמות מינימלית. יהיו אלה לרוב התרופות השונות, אשר מרביתן מצריכות מרשם רופא וחלקן ממומנות על ידי קופות החולים

ניתן למנות כיום שתי תרופות עיקריות המשמשות למטרה זו. הראשונה היא זייבאן, אשר נועדה במהותה לשמש בכלל כתרופה נגד דיכאון.

במרוצת השנים, התגלתה גם יעילות בהפסקת עישון, וזאת עקב דרך פעולה הכפולה: מצד אחד, היא מסדירה את פעילות האזור במוח האחראי לרגש ההנאה והדחף לעישון, ומצד שני- מתמודדת עם התסמינים המעיקים של הגמילה (דיכאון, עליה בתיאבון, איבוד ריכוז ועוד).

תרופה זו אינה ממכרת, ונוטלים אותה בטבליה (150 מיליגרם) – פעם ביום למשך מספר מספר ימים, ולאחר מכן בתדירות מעט גבוהה יותר.

זייבאן אינה מומלצת לסובלים ממחלות לב, ותופעות לוואי אפשריות שלה הן בחילה, יובש בפה, נדודי שינה ועוד.

תרופה מרכזית אחרת היא צ'מפיקס, שנחשבת לראשונה בעולם שנועדו להביא לגמילה מעישון. אופן פעולתה מבוסס על היקשרות לקולטני הניקוטין, ומניעת שיחרור הדופמין המביא להנאה מהפעולה.

היא מצריכה גם כן מרשם רופא, ונלקחת למשך כשלושה חודשים: בשלושת הימים הראשונים פעם ביום (0.5 מיליגרם), בארבעה הימים העוקבים פעמיים ביום (0.5 מיליגרם), ובשאר הזמן במינון יומי של 1 מיליגרם.

גם תרופה זו עלולה להביא לתופעות לוואי, ביניהן עצירות, נדודי שינה, כאבי בטן, בחילות, הקאות ועוד. עם זאת, פשוט הרבה יותר לשלב אותה עם תרופות או מוצרים אחרים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר