Home » סקירת מוצרי ועזרי שמיעה

סקירת מוצרי ועזרי שמיעה

הצורך בתקשורת הוא אחד הבסיסיים של האדם. ועדיין, רבים מתקשים מאד לעשות זאת, כשאחד הגורמים העיקריים לכך הוא שמיעה לקויה.

הגם שנהוג לחשוב כי שמיעה לקויה מאפיינת בעיקר את בני גיל הזהב, הרי שהמציאות מראה שאחד מכל עשרה ישראלים, בלי קשר לגילו, סובל מבעיה כלשהי בשמיעה. במספרים, הרי שמדובר הוא במאות אלפים.

כיצד ניתן, אם כן, להתמודד עם הבעיה? החדשות הטובות הן שהטכנולוגיה המודרנית מצאה דרכים מגוונות להתמודד עם הבעיה, וזאת בצורה של מוצרי ועזרי שמיעה שונים. אנחנו נעמוד על המרכזיים שבהם.

מכשירי שמיעה

הפתרון הנפוץ ביותר לבעיות שמיעה הוא שימוש במכשירים שונים, אשר נועדו להגביר את עוצמת הדציבלים שמסוגלת לקלוט האוזן, דבר אשר מחדד את הצלילים המגיעים אליה. באותה מידה, מכשירים אלה גם מסייעים להפחתת רעשי הרקע, אשר מקשים על השמיעה במקרים רבים.

ניתן למצוא סוגים רבים של מכשירי שמיעה כיום, אשר מותאמים לסובל מהבעיה בהתאם למאפייניה. כך, לדוגמא, ישנם מכשירים המורכבים בתוך האוזן, לעומת כאלה אשר ממוקמים מחוצה לה ומעבירים לאוזניה שבתוכה את האותות הנקלטים באמצעות צינורית מיוחדת. אבחנה נוספת היא בין מכשירים אנלוגיים, דיגיטליים וממוחשבים.

שתלים

פתרון קבוע נוסף ללקויות שמיעה הוא שימוש בשתלים- לרוב יהיו אלה שתלי שבלול (בלועזית: שתלים קוכליאריים). מכשיר מסוג זה מוחדר לאוזן בניתוח הנערך תחת הרדמה מלאה, ואורך לרוב מספר שעות. הוא קולט צלילים סביבתיים, ומבצע המרה שלהם לגירויים חשמליים הפועלים על סיבי עצב השמיעה. כך מקבל המוח מידע שמיעתי, אשר האוזן לבדה לא מסוגלת לקלוט.

פתרון זה כלול בישראל תחת סל הבריאות, והוא מתאים בעיקר לפעוטות אשר נולדו עם שמיעה לקויה, או לחילופין לקשישים אשר התחרשו עם השנים.

מגברי שמיעה

לא תמיד, אנשים אשר סובלים מבעיות שמיעה מעוניינים בפתרון קבוע לכך. כאשר רמת השמיעה אינה מצריכה שימת מכשיר שמיעה קבוע, אלא רק "הגברתה" בנסיבות מסוימות (צפייה בסרט בקולנוע או בהצגת תיאטרון, למשל), ניתן להסתפק במגברים אישיים. אלו הן אוזניות חיצוניות, אשר מונחות על גבי האוזן, ומאפשרות להגביר את רמת הדציבלים הנשמעת עד לגובה של 120 דציבלים.

המטרה של מוצרים מסוג זה היא למעשה להנגיש אזורים ציבוריים גם לכבדי שמיעה, ובכך לסייע להם להמשיך לקחת חלק בחיים החברתיים והתרבותיים.

אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה

סוג אחר של טיפול הוא אוזניות אלחוטיות, אשר מיועדות בעיקר לטלוויזיה. זהו פתרון מצוין לאנשים בעלי לקויות שמיעה אשר מעוניינים להגביר את עוצמת הקול בטלוויזיה מבלי להפריע לסובבים אותם.

מערכות אלה מבוססות לרוב על טכנולוגיית אינפרא אדום, וכוללות משרד אשר מחובר לטלוויזיה. אוזניות אלה ניתן לטעון לאחר סיום הצפייה.

טלפונים בעלי מערכת הגברה

תקשורת בעידן המודרני נעשית במידה רבה באמצעות הטלפון, דבר אשר עלול להותיר מאחור את אלה הסובלים מלקויות כלשהן בשמיעה. פתרון אפשרי הוא שימוש בטלפונים הכוללים מערכת הגדרה: אלה נחלקים אף הם למספר סוגים, כל אחד מהם בעלי הגברה שונה של עוצמת הקול (במרביתם יש גם רמקול מובנה).

על מנת להקל על התקשורת עוד יותר, הרי שחלק מהדגמים האלה ייכללו גם מסך תצוגה גדול במיוחד, וכן לחצנים גדולים- פתרון אידיאלי לאנשים אשר ירידת השמיעה שלהם נובעת מהגיל.

עזרי שמיעה אחרים

חשוב להבין כי בעיות בשמיעה מקשות על כל היבט בחייהם של הסובלים מהן. עקב כך, התפתחו עם השנים גם טיפולים נקודתיים יותר, שנועדו להתמודד עם מצבים מסוימים וספציפיים יותר, וכן לאפשר לבעל הליקוי לדעת מה מתרחש בסביבה הקרובה לו.

ביניהם, ניתן למנות מגבר של צלצול הדלת, גלאי עשן מהבהב, שעון מעורר רוטט, ממיר דיגיטלי המכיל כתוביות- והרשימה עוד ארוכה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר