Home » סקירת מוצרים ללחץ דם

סקירת מוצרים ללחץ דם

לחץ דםזוהי אחת המחלות הכרוניות החמורות ביותר שיש, ומקור ללא מעט מחלות לב.

יתר לחץ דם, אשר הסיכויים לסבול ממנו גדלים ככל שחולפות השנים, מהווה גורם סיכון עיקרי כיום. מידע נוסף באתר myheart – הכל על מחלות לב והסיכונים בלחץ דם גבוה

לחץ דם גבוה עלול להיגרם עקב תזונה לא נכונה, אורח חיים לא בריא, גורמים גנטיים ועוד, כאשר השכיחות לו גדלה עם הגיל: כשליש מהאוכלוסייה המבוגרת בארצות הברית, לראיה, סובלת מיתר לחץ דם, וכ-80% מבני ה-70 פלוס.

אז מה ניתן לעשות? ובכן, גם כאשר מתגלה יתר לחץ דם, ניתן להוריד אותו באמצעות שורה של מוצרים רפואיים.

למעשה, הרי שאפילו הורדה של לחץ הדם ב-5 מ"מ גופרית בלבד, עשויה להפחית את הסיכויים לשבץ (לחץ דם גבוה הינו אחד מגורמי הסיכון העיקריים לשבץ מוחי) או למחלת לב איסכמית בעשרות אחוזים. לכן, ראוי לסקור את כל אחד מהמוצרים המשמשים למטרה חשובה זו.

תרופות משתנות

תרופות משתנות מהוות לרוב קו הטיפול הראשון במצבים של יתר לחץ דם, והן נחלקות למספר סוגים: משתני לולאה (תרופות דוגמת "פוסיד" או "פורוסמיד"), תיזאידים ("דיזותיאזיד", "הידרוכלורותיאגיד") או תרופות הדומות להן ("אינדאפמיד", "מתלוזון") וכן תרופות אוגרות אשלגן ("אמילוריד", "ספירינולקטון").

תפקידן העיקרי הוא להגביר את הפרשת הנתרן בשתן, דבר שמוביל להורדת לחץ הדם.

תרופות אלה נחשבות לזולות ויעילות יחסיות, אם כי נדרש ליטול אותן במינון קטן באופן יחסית. תופעות לוואי אפשריות, בייחוד במינונים גבוהים, הן היפוקלמיה, או עלייה בכולסטרול.

לרוב, יינתנו תרופות אלה בשילוב עם תרופות אחרות, ובמצבים פשוטים יחסית של יתר לחץ דם.

תרופות אנטי אנדרגניות

תרופות אנטי אנדרוגניות, אשר נועדו לנטרל את הקולטנים במערכת הסימפטתית המביאים להגברת לחץ הדם, הן פתרון נפוץ אחר.

גם כאן, ניתן למנות מספר קבוצות עיקריות: חוסמי בטא נועדו להוריד את תפוקת הלב, לעכב את שחרור הרנין ולהשפיע לטובה על מערכת העצבים המרכזית בגוף.

תחת תרופות אלה, נמצאות תרופות דוגמת "מטופרולול", "פינדולול", "אטנולול" ואחרות. הן מתאימות בעיקר לצעירים, ולא מומלצות לאוכלוסיה המבוגרת יותר.

תרופות חוסמי אלפא, אשר מורידות לחץ דם באמצעות הורדה של התנגודת של כלי הדם, משתייכות אף הן על התרופות האנטי-אנדרנרגיות, וביניהן ניתן למנות תרופות דוגמת "דוקסזוצין", "פרזוצין" ו"אינדוראמין". יש להדגיש כי קיימות גם תרופות משולבות חוסמי אלפא וביטא.

תרופות מעכבות

תרופות מעכבות משמשות אף הן להורדת לחץ דם. הן נחלקות לשני סוגים עיקריים, אשר הראשון שבהם הוא מעכבי ה-ACE.

אלה למעשה מעכבים את ייצורו של חומר בשם אנגיוטנסין 2, ומגבירים את רמתו של חומר בשם ברדיקינין: שתי פעולות אלה מביאות יחדיו להרחבת נפח כלי הדם. כמו כן, התרופות מונעות הצטברות נוזלים ושומן בגוף.

התרופות המעכבות אלה מומלצות לסובלים מאוטם בשריר הלב או מאי ספיקה לבבית, כמו גם חולי סוכרת. הן עלולות להביא לשיעולים, לצהבת, לפריחה, לבצקות ועוד.

מעכבי אנגיוטנסין 2, סוג נוסף של תרופות, מביאים אף הם לירידה בלחץ הדם, וזאת באמצעות שינוי כמותו של הרצפטור AT1.

חוסמי סידן

תחת ההגדרה של חוסמי סידן, ניתן למצוא תרופות שנועדו להפריע לספיגת הסידן בתאים, ובכך למעשה להפחית את התכווצותם של השרירים בלב או בכלי דם שונים.

הן יינתנו לרוב לסובלים מאסטמה, אשר אינם יכולים לצרוך תרופות מסוג חוסמי בטא.

את תרופות אלה ניתן לחלק לשתי תת משפחות עיקריות: כאלה הנועדו להרפות את שריר הלב, וכאלה שפועלות על כלי הדם.

הן מומלצות למבוגרים, אך כוללות תופעות לוואי אפשריות דוגמת סחרחורות, עילפון, עצירות ועוד.

תרופות להרחבת כלי הדם

הסוג האחרון של תרופות שנסקור הוא אלה המביאות להרחבת כלי הדם, ביניהם מינוקסידיל או הידרלזין. הן מאופיינות בתופעות לוואי חמורות (הגברת פעילות הלב, ירידה קיצונית בלחץ הדם ועוד), ולכן ניתנות לרוב כאחד המוצאים האחרונים.

האוכלוסייה העיקרית אשר נוטלת אותן הן נשים בהריון.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר