Home » סקירת מוצרים לחולי סוכרת

סקירת מוצרים לחולי סוכרת

סוכרת

היא מוגדרת כמגיפה של המאה ה-21, ובצדק גמור: בישראל לבדה, על פי נתוני משרד הבריאות, יש לא פחות מאשר מיליון אנשים החולים בה, במידה זו או אחרת.

הכוונה, כמובן, היא לסוכרת- מחלה שקטה אשר מתפתחת בגוף במשך שנים, ושבין תוצאותיה השליליות גם מוות.

לראייה, הרי שמדי 10 שניות נפטר בעולם אדם כתוצאה מהסיבוכים השונים של הסוכרת. אז מה ניתן לעשות על מנת לנצח את המגפה?

החדשות הטובות הן שהרפואה המודרנית מציעה טיפולים מגוונים למחלת הסוכרת. אנחנו נתייחס כאן למוצרים רפואיים אשר אמורים לסייע להתמודד עם המחלה.

ראשית: סוגי הסוכרת השונים

לא ניתן לדבר על טיפולים לסוכרת מבלי להזכיר את סוגיה העיקריים. הסוג הראשון של הסוכרת, אם כן, נובע מתפקוד לא תקין של תאי הבטא בלבלב, אשר אמורים לקחת חלק בייצור אינסולין בגוף. לרוב, יתבסס טיפול בסוכרת זו על מתן אינסולין, בין אם באמצעות משאבה ובין אם בזריקות.

הסוג השני של הסוכרת הוא המורכב יותר. הוא נובע מכך שתאי הגוף מפתחים עמידות לאינסולין, והטיפול בו מתמקד במספר חזיתות עיקריות.

שיטות טיפול בסוכרת כוללות בין היתר שינויי תזונה, תרופות שונות, הזרקת אינסולין ואף ניתוח לקיצור קיבה אשר מסיבה שאינה ברורה מרפא את הסוכרת לחלוטין!

תרופות להגברת הפרשת האינסולין

סוג ראשון של טיפול מבוסס על הגברת הפרשתו של האינסולין בגוף, דבר אשר ביכולתו להוריד את רמת הסוכר בדם. תרופות אלה, אם כן, נקשרות לתאי הבטא שבלבלב, מאלצות אותם להפריש אינסולין- אך באותה מידה גורמות לתופעות לוואי. החלוקה העיקרית היא לשתי קבוצות עיקריות, תרופות סולפנילאוריות ותרופות מגליטינידיות.

בין המוצרים המרכזיים להעלאת הפרשת האינסולין, ניתן למנות את "ויקטוזה", אשר ניתנת בהזרקה ומיועדת בעיקרה לחולים בסוכרת מהסוג השני אשר לא תלויים באינסולין. מעבר לחוסר הנוחות של ההזרקה, מדובר בתרופה יעילה ובטוחה, אשר לעיתים פועלת יחדיו עם תרופות אחרות, וכמעט ולא כוללת תופעות לוואי.

תרופה נוספת הניתנת בקו הראשון של הטיפול בסוכרת מסוג 2 היא "נובונורם", אשר פועלת הן בסיפוק אינסולין והן בסיוע להפרשתו לאחר ארוחות. תרופה זו אינה אפקטיבית במקרה של סוכרת נעורים, אם כי אוכלוסיות אחרות ימצאו אותה יעילה ביותר: האינסולין ישוחרר תוך פחות משעה, ובטווח הארוך יסייע להפחתת הסוכר בדם. חיסרון עיקרי של התרופה הוא תופעות הלוואי, ובעיקר ההיפוגליקמיה.

סוג אחר של תרופות בתוך הקבוצה הזו נועד לעכב את פירוק האנזימים בגוף, כלומר, להאריך את פרק הזמן בו אלה פועלים בגוף. מוצרים מרכזיים בהקשר הזה הם "גלבוס" ו"ג'נוביה". האחרונה פועלת בתוך מערכת העיכול ומעכבת את ספיגתם של הסוכרים בגוף. לרוב ייעשה השימוש בה עם תרופות אחרות. חשוב להדגיש כי תרופה זו נחשבת ליקרה באופן יחסי.

תרופות להעלאת הרגישות לאינסולין

דרך התמודדות אחרת עם הסוכרת היא באמצעות העלאת רגישות הגוף אליו. בין התרופות שפותחו למטרה זו ניתן למנות את ה"מטפורמין" או "גלוקופאז'", אשר אף מפחיתות את קצב ייצור הסוכרים בדם. יש להדגיש כי השימוש באלה אינו נפוץ כיום, עקב השפעות שליליות שלהן, בייחוד על תפקודו של הלב.

אחת התרופות המרכזיות בהקשר הזה היא "אמריל" (או "גלימפיריד"), אשר מיועדת לחולים שלא תלויים בהכרח באינסולין. ההשפעה שלה ארוכת טווח, והיא אף מסייעת להגברת רגישותם של התאים לאינסולין. לרוב, יש ליטול את התרופה פעם ביום, בבוקר, כאשר עם הזמן גדל המינון.

תרופות להקטנת ספיגת הגלוקוז

כידוע, המעיים משחקים תפקיד חשוב בהשפעות השליליות של הגלוקוז. דרך להתמודד עם הבעיה, לכן, היא באמצעות תרופות שמסייעות בספיגת הסוכר ממערכת העיכול, ומקטינות תחת זאת את ספיגתו בגוף. בין התרופות מסוג זה, ניתן לציין את "אקרבוז" ו"מיגליטול".

תרופות טבעיות

יש להדגיש כי גם רשת הרפואה האלטרנטיבית מצאה מספר פתרונות לבעיית הסוכרת, חלקם מוכחים יותר וחלקם פחות. בין השאר, אפשר לציין את הסירופ לשתייה "שוגאר קראש", מוצר הפרוסטטה "o.f.i" המופק מפרחי צבר, "גלוקו פייט" שנועד להילקח לפני השינה ועוד.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר