Home » סקירת מוצרים לטיפול בעצירות

סקירת מוצרים לטיפול בעצירות

סקירת מוצרים לטיפול בעצירותעצירות, אותה הפרעה לא נעימה במערכת העיכול, נגרמת כאשר מערכת העיכול של האדם לא מסוגלת לסלק מתוכה פסולת צואתית.

זוהי הפרעה שכיחה ביותר, אשר סובלים ממנה כ-20% מהאוכלוסיה, בעיקר בגילאים מבוגרים. בין ביטוייה השונים: תדירות נמוכה של יציאות, קושי ביציאות או הפיכתן ליבשות.

אז מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם העצירות? כפי שתראו מיד, יש לא מעט מוצרים לטיפול בבעיה. אנחנו נמנה כאן את העיקריים שבהם.

תכשירים רפואיים לטיפל בעצירות

הרפואה המודרנית מציעה מענה רחב לטיפול בעצירות, אשר מתחיל קודם כול מתכשירים רפואיים מסוגים שונים. את התכשירים ניתן לחלק למספר סוגים עיקריים:

  • תכשירים מושכי מים – כנובע משמם, מביאים לחדירת מים סדירה לתוך המעי. הדגמים העיקריים הנמכרים בישראל הם תכשירי הלקטולוז, וכן תכשיר נורמלקס.
  • תכשירי סיבים – מטרתם להגדיל את נפח הצואה ולהעשיר את תזונת האדם בסיבים. יש לשלב את נטילתם עם שתייה מרובה.
  • תכשירים להמרצת פעולת המעי – תפקידם להביא לכיווץ השרירים במעי ולהגברת התנועה שלו. ייתכנו תופעות לוואי מסוימות.
  • חומרי סיכה – מביאים להחלקת הצואה החוצה, ולריכוכה. רבים מהם מבוססים על שמן הפראפין או נורמלקס .
  • תרופות משלשלות – מניבות תוצאות מיידיות, אם כי ניתנות לרוב כקו אחרון, רק לאחר שטיפולים אחרים לא צלחו. ניתן למצוא גם משלשלים על בסיס מלח, אשר נשארים במעי וגורמים למים להיכנס לשם, משלשלים המכילים חומרים שאינם מתעכלים וכן הלאה.

פתרונות טבעיים

גם הרפואה האלטרנטיבית פיתחה לא מעט פתרונות לבעיות העיכול, חלקם יעילים יותר וחלקם פחות. יהיו אלה בעיקר תוספי מזון או תמציות צמחי מרפא, אשר משפרים באופן מהותי את תפקוד מערכת העיכול.

בין השאר, ניתן למנות את כמוסות סיבי קליפת הפסיליום (500 מ"ג), נוסחת מולטי ביליון-דופילוס מתקדמת, אצת המים המתוקה כלורלה, שמן זרעי פשתן אורגני, צמח שן הארי וכן הלאה.

פיתוח ישראלי מעניין מאד הוא "שיחרורית", המבוססת על סיבים תזונתיים וצמחי מרפא. יש להוסיף אותה למזון או למשקה: הסיוע שלה הוא בהסדרת העיכול, סילוק פסולת מהגוף וטיהורו מרעלים.

שינוי הרגלים

כאשר סובלים מעצירות, ניתן לשפר את המצב באמצעות שינוי הרגלי התזונה. מומלץ מאד לאכול פירות וירוקות, מזון מלא (דגנים, קטניות, אגוזים), שמנים ועוד.

מן העבר השני, רצוי להימנע מכל אותם מזונות מעובדים המביאים להידבקות צואה למעיים, כמו גם קמח או אורז לבן, מזון מטוגן וכן הלאה.

על אותו עיקרון, מזוהים "פתרונות סבתא" להתמודדות עם הבעיה. רבים ממליצים על שתיה של כף שמן זית אחת ביום, מיצי שזיפים ועוד.

גם ספורט מעולם לא הזיק לאדם אשר סבל מעצירות. פעולות ספורטיביות מביאות לחיזוק שרירי הבטן, משפרות את זרימת הדם ומביאות להמרצת המערכות השונות בגוף.

פתרונות כירורגיים

יש להדגיש כי בעצירות ניתן לטפל גם באמצעות טיפולים שונים. בין השאר, אפשר למנות הזרקת נוזלים דרך פי הטבעת לריקון המעי (חוקן), ניתוח להורדת רוב המעי או טיפול המבוסס על אלקטרודות.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר