Home » סקירת מוצרים לטיפול בטחורים

סקירת מוצרים לטיפול בטחורים

סקירת מוצרים לטיפול בטחוריםעבור ישראלים רבים, כל ביקור בשירותים עלול להפוך לסיוט. מחלות טחורים מאפיינות כיום אינספור אנשים, בעיקר במדינות המתועשות.

היא נפוצה בעיקר אצל נשים, אבל ממש לא רק. זוהי בעיה המתפתחת החל משנות העשרים של האדם, ובאה לביטויה המלא בעשורים הרביעי והחמישי של חייו: לראיה, אחד מכל שני אנשים מעל גיל 50 סובל ממחלות טחורים סימפטומטיות

מה גורם לטחורים? וכיצד ניתן להתמודד עם כך?

על בעיית הטחורים

כשמדברים על טחורים, מתייחסים להצטברות גדולה וכואבת של כלי דם סמוך לאזור פי הטבעת, מה שעלול להביא לסדק בפי הטבעת. ברמה המעשית, הבעיה נותנת את אותותיה כדימומים המופיעים על משטחי הצואה, באסלה או על גבי נייר טואלט.

נהוג לחשוב כי מכלול רחב של גורמים עלול להביא לטחורים, כשחלק ניכר מהם עושה זאת באמצעות גרימת לחץ מוגבר בתוך הבטן, או מאמץ בהטלת הצואה. בין הגורמים, ניתן למנות עצירות, יתר לחץ דם, שיעולים או הקלות, הריון (זו הסיבה העיקרית בגינה הבעיה נפוצה יותר אצל נשים) ואפילו דחק נפשי.

תרופות להקלה זמנית

הסוג הראשון של פתרונות לטחורים אליו נתייחס נועד להקל את אי הנוחות הנגרמת בעת בעיות טחורים, והוא יהיה יעיל בעיקר בטחורים זמניים, שאינם מצריכים ניתוח כירורגי.

תכשירים אלה, על בסיס תרופתי, כוללים בתוכם חומרים לאלחוש, כמו גם לספיחת הבצקות ולכיווץ כלי הדם. הם נחלקים לנרות, לקרמים ולמשחות.

חשוב לבצע הפרדה בין תכשירים המחייבים מרשם רופא, לכאלה שאינם דורשים זאת. בקבוצה הראשונה, ניתן למנות תרופות דוגמת פרוקטו-גליבנול או רקטוזורין, המקלות על הכאבים ומפחיתות את הדלקות.

תכשירים אחרים, לרבות פגלקס או נורמלקס, יכולים לסייע במקרים קשים יותר של עצירות. הקבוצה השניה, היא תכשירים רפואיים שאינם מצריכים מרשם רופא, כוללת בתוכה, בין השאר, את הפרוקרוזורן קרם והספריי פרוקטופואם, המכילים שניהם סטירואידים.

הסוג האחר של תרופות המסייעות להתמודדות עם טחורים הן תרופות משלשלות, אשר מיועדות, בראש ובראשונה, לטפל בעצירות. הן מכילות סיבים תזונתיים למכביר, המרככים את הצואה, ומקלים על הכאב שנגרם בעת עשיית צרכים.

מוצרים טבעיים

חשוב להדגיש כי בשנים האחרונות, יחד עם עליית קרנם של הטיפולים הטבעיים מקשת הרפואה האלטרנטיבית, נוספו מספר טיפולים בסיסיים לבעיה.

הטיפולים הטבעיים בטחורים מסייעים לחזק את כלי הדם, מונעים גירוי ונפיחות על גבי העור ועוד. העיקרון הבסיסי שלהם הוא גירוי כימי של רירית המעי.

בין אותם טיפולים טבעיים, מצליחים אחדים להתבלט. מיצים שונים המופקים מצמח האלוורה, לו שימושים רבים ברפואה, יכולים לסייע להקטין את אותם גירויים ונפיחויות שהוזכרו. משחה טבעית מומלץ, המבוססת על משנתו של הרמב"ם, עונה לשם "נחתורית", והיא מכילה בתוכה קליפת רימון ופיגם (רוטה), המכווצים את הטחורים ומקטינים את הכאבים שבכך.

סופר חוסן, משחה טבעית נוספת, נועדה לטפל בחתכים אשר נוצרו באזור המדובר, ויעילה גם במקרים המורכבים יותר של טחורים. משחה צמחית זו מכילה, בין השאר, גרניום, קלנדולה, מומיו ואובליפיחה, כולם בריכוז גבוה באופן יחסי.

ומה עם שינוי אורח החיים?

חשוב לזכור כי גם סגנון החיים שלנו עשוי להשפיע על ההתמודדות עם בעיות טחורים. באמצעות אמבט ישיבה, שימוש בבידה או הקפדה על תנוחות ישיבה שאינן מביאות ליצירת לחץ, ניתן להקטין את תסמיני הבעיה במידה ניכרת.

כמובן שגם היגיינה באזור פי הטבעת, בין השאר באמצעות הקפדה על שטיפה תדירה שלו, יכולה רק לסייע.

מומלץ מאד גם להקפיד על שתייה מרובה של נוזלים, ההופכת את פינוי הצואה לפשוט יותר, וכן להימנע ממשקאות אלכוהוליים או משקאות חריפים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר