Home » סקירת מוצרים טבעיים ותרופתיים לטיפול בקנדידה

סקירת מוצרים טבעיים ותרופתיים לטיפול בקנדידה

סקירת מוצרים טבעיים ותרופתיים לטיפול בקנדידההיא שוכנת במערכת העיכול של רבים מאיתנו, ונדמה שרק מחכה להתפרץ.

היא עלולה לגרום לבעיות רבות במערכת העיכול, אך באותה מידה גם להתפשט לאיברים רבים אחרים בגוף האדם, לרוב באזור הפה או הנרתיק (אצל נשים). אם זה לא מספיק, אחת התוצאות האפשריות שלה היא מוות.

פטריית הקנדידה, אחת המגפות של העולם המערבי במאה ה-21, נגרמת עקב מספר עצום של גורמים, לרבות תזונה לקויה, זיהום סביבתי, מתח ועוד.

השאלה החשובה יותר היא כיצד ניתן לטפל בבעיה?

כדורים ותרופות

הטיפול הנפוץ ביותר בקנדידה מתבצע באמצעות תרופות ותכשירים אנטיביוטיים אחרים, אשר נלקחים לרוב דרך הפה.

השפעתם לטובה על הקנדידה תבוא לידי ביטוי, בדרך כלל, רק לאחר מספר חודשים. עם זאת, יש להדגיש שגם הפסקת הופעת תסמיני הקנדידה לא מעידה בהכרח על התגברות על הבעיה, ויש לדבוק בהוראות הרופא בכל מקרה.

כאן הנקודה להדגיש כי רופאים רבים לא מגדירים את הקנדידה כמחלה, ולכן קשה למצוא תרופות המיועדות אך ורק להתמודדות איתה.

כך, יינתנו ברוב המקרים תרופות "כלליות" כנגד פטריות, ואלה יכללו לא פעם תופעות לוואי. החיסרון העיקרי של תרופות מסוג זה הוא שהן לא מבדילות בין החיידקים ה"רעים" ל"טובים", ובכך למעשה עלולות לפגוע במערכת החיסונית כולה.

בהקשר הזה, ניתן לציין מספר תרופות ותכשירים המיועדים לטיפול בפטריות – לרוב בהתאם למקום בו הן מופיעות. "אגיסטן", אם ניקח דוגמא נפוצה ביותר, מיועדת לטיפול בפטרייה בנרתיק בקרב נשים. היא מונעת את התפשטותה, ואף מסייעות להשמדתה.

הטבליות, אגב, מוחדרות לנרתיק על ידי מתקן מיוחד, רצוי בלילה או לפני השינה. "אגיסטן אלוורה" הוא קרם מריחה הפועל באופן דומה.

טיפולים טבעיים

חלק ניכר מכל הטיפולים בקנדידה מבוסס על פתרונות רפואיים – יהיו אלה אותן תמציות, תכשירים או תוספי מזון המבוססים על חומרים טבעיים.

לא קשה למצוא דוגמאות לאלה: "מגה פרובויוטיק", למשל, מכיל חיידקים "חיוביים" אשר מאזנים את מאזן החיידקים בגוף, ומחזקים את המערכת החיסונית שלה.

הוא יהיה יעיל בעיקר בשילוב עם טיפול אקוטי אחר. דוגמא נוספת היא משקה הכלורופיל, אשר משפר את מצבו של הכבד. הוא מסייע להתמודד עם הרעלנים המופרשים על ידי הפטריה, ומגביר גם את כמויות האנרגיה בגוף האדם.

טנקטורה CNDD היא תכשיר טבעי חשוב נוסף. הוא מכיל צמחי מרפא אשר מסייעים לפעילותה של מערכת העיכול, משפרים את המערכת החיסונית כולה ובכך לא מאפשרים לקנדידה להתפתח. את התמצית יש לערבב עם מים, וליטול פעמיים ביום.

תמצית זרעי ענבים, שום, שורש הערבז, שמן אורגנו וחומצה קפרילית הם רק חלק מהרכיבים עליהם מבוססות תמציות טבעיות רבות אחרות.

נקודה שיש להדגיש היא שחלק מהטיפולים הללו מותאם מראש לקבוצות מסוימות באוכלוסייה. כך, למשל, אבקת אסידופילוס מותאמת לפעוטות או לילדים, והיא מבוססת על פורמולה המגנה על מערכת העיכול של אלה, וכן משפרת את תפקוד מערכת הבריאות שלהם.

בנוסף על כך, הרי ששינוי הרגלי התזונה מביאה לא פעם לשיפור מצבה של פטריית הקנדידה. ירקות, נבטים, קטניות, דגים, בשר וביצים מותרים בהחלט לסובלים מקנדידה, וחלקם אף יכולים לסייע להתמודד איתה.

מן העבר השני, רצוי להימנע ככל האפשר מסוכרים, אלכוהול, קמח לבן, מוצרי חלב, בוטנים ועוד. כמובן שגם עישון מוצא מכלל אפשרות, ועלול להגביר בצורה משמעותית את הבעיה.

המפתח הוא בשילוב

כפי שכבר רמזנו, הרי שבקנדידה לא פשוט לטפל כלל. המפתח, במקרים רבים, הוא פשוט שילוב של מספר שיטות התמודדות.

לרוב, יהיו אלה המוצרים הטבעיים לצד התרופות האנטיביוטיות. כך, למשל, יעילותו של פרוביוטיק סאפורט, פתרון טבעי נפוץ להתמודדות עם קנדידה, גוברת כשהוא ניתן במקביל או לאחר לקיחת האנטיביוטיקה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר