Home » סקירת מוצרים לטיפול בצלקות

סקירת מוצרים לטיפול בצלקות

טיפול בצלקותהשאיפה של כולנו היא עור חלק וללא רבב, עם זאת, לעיתים אין מנוס ונוצרת צלקת על עורנו שפוגעת במראהו במידה רבה.

סימן ויזואלי זה נוצר עקב תהליך ביולוגי שמטרתו ריפוי פצעים ופגיעות שונות בעור, וללא טיפול מתאים – הוא יכול להישאר על גבי העור לנצח.

כיצד ניתן להתמודד עם הצלקת? אילו מוצרים רפואיים קיימים בנמצא?

הנקודה הראשונה שיש להבהיר היא שצלקות, מעצם הגדרתן ככאלה, לא ניתן להעלים לחלוטין. הרפואה האסתטית והמודרנית מצאה מגוון טיפולים שמטרתם שיפור מראה העור, דוגמת ניתוחים המשנים את איזון העור באזור הצלקת, פילינג, סיליקון, קרני אינפרא אדום, איפור קבוע של העור ועוד. אנחנו נתייחס לטיפולים הפולשניים פחות. מידע נוסף תוכלו למצוא באתר צלקות

משחות וקרמים

משחות לטיפול בצלקות מיועדות לשלבים הראשונים שלהן, ואחת ממטרותיהן העיקריות היא מניעת התפתחות של אלה לאחר ניתוחים או פגיעות צפויות אחרות בעור. לרוב, משחות אלה יתאימו למגוון צלקות רחב, ובעיקר כאלה ש"ידועות מראש", כאמור.

מצד שני, חל איסור למרות משחות מסוג זה על תפרים, או לחילופין הן יהיו חסרות תועלות במקרה של צלקות רחבות.

המשחות למעשה מזרזות את תהליכי טשטוש העור מסביב לצלקת. הן יימכרו לרוב ללא מרשם רופא, אם כי מומלץ להתייעץ ברופא עור טרם הרכישה. לרוב, משחות אלה יכילו סיליקון, וקצב ההשפעה שלהן יהיה איטי יחסית.

בין המשחות המוכרות ביותר כיום לטיפול בצלקות, ניתן למנות, למשל, את ה"קלו קוט", הניתנת בצורת ג'ל או תרסיס. מטרתה של משחה חשובה זו היא שיטוח של שולי הצלקת, ריכוכה ושיפור הצבע שלה. את הג'ל יש למרוח פעמיים ביום, ורק לאחר סגירת הפצעים, אם קיימים כאלה.

משחה חשובה נוספת היא "סקרבן ג'ל" (Scarban Gek), העשויה מחומרי סיליקון ונועדה לצלקות ישנות או חדשות.

זוהי משחה שאינה נראית על גבי העור, מתייבשת במהירות ומאפשרת לטפל במהרה בצלקות, בעיקר בכאלה בעלי שטח קטן יחסית או באלה המופיעות בפנים.בהתאם לחומרת הפצעים, יש למרוח את הג'ל בין פעם לשלוש מדי יום, למשך מספר חודשים.

משחה נוספת שנזכיר היא "Scar Cream", מבית "פארמה אסתטיק". זהו קרם אשר מייצר קלוגן, ונועד להאיץ את תהליך חידושם של תאי הדרמיס, כלומר, מביא לבניית תאי עור חדשים.

שמן האובליפיחה הוא פתרון נוסף: זהו שמן רווי בסגולות חיוניות לגוף, ובכלל זה איחוי רקמות. וכמובן שניתן למצוא גם משחות אחרות הפועלות בדרך דומה.

יריעות סיליקון

בנוסף לפתרונות המריחה, הרי שיש המטפלים כיום בצלקות בעזרת יריעות סיליקון מסוגים שונים, אשר נועדו למנוע מצלקות לבלוט, להפחית את הגוון שלהן, ובאופן כללי- לטשטש אותן במידה רבה.

אלה יתאימו הן לצלקות היפרטרופיות והן לצלקות קלואידיות פעילות, ומאופיינות באורך חיים רחב באופן יחסי.

אחת הדוגמאות המובהקות לכך היא "סיליקון סקארבן", אשר ניתן לעשות בה שימוש רב פעמי: אריזה אחת, למשל, יכולה לשמש בין חודש לחודשיים, עד אשר לא תידבק עוד לעור.

את היריעה יש להדביק על גבי העור, רצוי כשהוא יבש, כאשר גודלה וסוגה יותאם למימדי ואופי הצלקת. היריעות מכילות 100% סיליקון רפואי וחומר אלסטי, ומחירן עומד לרוב על כמה מאות שקלים.

מוצרים טבעיים

חשוב להדגיש כי בניגוד למצבים רפואיים אחרים, הרי שרשימת המוצרים הרפואיים נגד צלקות אינה מגוונת יתר על המידה, וכוללת בעיקר תכשירים מסוגים שונים. בהקשר הזה, חשוב להזכיר את המוצרים הטבעיים, אשר מטרתם העיקרית היא חידוש העור.

בין הפתרונות הללו, ניתן למנות בוץ טבעי אשר נמרח על מקום הצלקת, סבון נוזלי לעור פגום אשר נועד "לנקות" ולהבהיר את הכתמים, מי פנים, צמחי מרפא וכן הלאה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר