Home » סקירת מוצרים למניעת הזעת יתר

סקירת מוצרים למניעת הזעת יתר

הזעה. מנגנון הקירור האולטימטיבי של הגוף: כי מי מאיתנו לא מזיע בימי אוגוסט הלוהטים? עם זאת, ישנו מספר לא מבוטל של אנשים אשר סובלים ממה שמוגדר כ"הזעת יתר", כלומר, כזו הנעשית בתנאים רגילים לכאורה, וב"כמויות" עצומות. להזעה זו ניתן למצוא מספר גורמים, לרוב ביולוגיים או פסיכולוגיים, והיא יכולה להיות ממוקדת או כללית. אבל כיצד ניתן לטפל בה?

כידוע, יש כיום לא מעט טיפולים להזעת יתר, כשדוגמאות נפוצות הן ניתוחים סימפקטומים לניתוק העצבים המביאים להזעה מוגברת (בעיקר בכף היד), ניתוח לשאיבת בלוטות הזיעה, הזרקת בוטולינום טוקסין A המנטרל את בלוטות הזיעה ואפילו טיפול באמצעות זרם חשמלי. מעוניינים בפתרון פשוט יותר? רוצים לרכוש מוצר רפואי מתאים? הנה מספר מוצרים שיוכלו לסייע לכם.

משחות ותכשירים

ניתן למנוע הזעת יתר באופן מקומי, וזאת באמצעות משחות ותכשירים שונים. חלק ניכר מהם מבוסס על מלחי אלומיניום, אשר נועדו לחסום את בלוטות הזיעה. פתרון מסוג זה יתאים לטווח קצר באופן יחסי (מספר שעות או ימים, בהתאם לסוג התכשיר), והוא נועד למקרים פשוטים יחסית של הזעת יתר. יש להדגיש כי שימוש תכוף בתכשירים אלה עלול להביא לגירוי העור.

התכשיר הפופולארי ביותר למניעת הזעת יתר הוא "אנהידרול פורטה", אשר ניתן אך ורק במרשם רופא. התכשיר מיועד למריחה מדי מספר שעות, ומגיע בריכוזים שונים של מלחי אלומיניום, אותם יש להתאים למקור ההזעה. כך, למשל, הזעה מוגברת בכפות הידיים והרגליים תצריך מלחים מרוכזים יותר מאשר בבית השחי.

שחקן אחר בשדה משחק זה הוא "ספריאל קרם" (Spirial Cream), המיועד להזעת יתר בכל חלקי הגוף. יש למרוח אותו בצורה מקומית פעמיים ביום (בבוקר ובערב), רצוי לאחר רחצה, ולעסות עימו את העור. הגם שאין ביכולתו להפסיק לגמרי את ההזעה, הוא מפחית אותה בצורה משמעותית.

קרם נוסף למניעת הזעת יתר הוא "אקילן ספורט", מבית כצט. הוא מיועד, בראש ובראשונה, לספורטאים, ומפחית את הזעת היתר, בעיקר בכפות הרגליים. הוא אינו חוסם את בלוטות הזיעה, ומונע גירויים שונים עקב הלחות. ניתן לרכוש אותו ללא מרשם רופא.

מוצר נוסף הפועל באופן דומה הוא קרם דיאודורנט "אוריאל", אשר מנטרל ריחות בלתי רצויים ברגל ושומר עליה יבשה.

כדורים

יש המטפלים בהזעת היתר גם באמצעות כדורים, אשר תפקידם העיקרי הוא לחסום את העצבים אשר מובילים לבלוטות הזיעה. אלה יכילו לרוב חומרים הנמצאים בכל דאודורנט, אלא שבריכוז גבוה הרבה יותר. יש לציין כי השימוש בכדורים נחשב לנפוץ פחות כיום.

חוסמי בטא

אחד הגורמים העיקריים להזעת יתר הוא חרדה. עקב כך, הרי שבאמצעות הפחתת רמות החרדה, ניתן גם להקטין במידה משמעותית את ההזעה. כאן נכנסות לתמונה תרופות פסיכיאטריות שונות, אשר מכונות "חוסמי בטא".

אלה מעכבות את קליטת הסרוטנין, המוליך העצבי המקושר לרוב ליצירת חרדה, ובכך מסייעות, בעקיפין, להתמודד עם ההזעה.

פתרונות טבעיים

הרפואה האלטרנטיבית מצאה אף היא מספר פתרונות טבעיים יותר להתמודדות עם הזעת יתר. בין השאר, ניתן למנות את טיפות R32, אשר יש לצרוך שלוש פעמים ביום. זהו תכשיר הומיאופתי, שמיועד להתמודד עם הזעת יתר הנובעת ממצבים שונים.

חשוב להדגיש כי חלק מהותי בפתרונות הטבעיים להזעת יתר מתמקד בעיקר בנטרול הגורמים המביאים לבעיה מלכתחילה. כך, למשל, שיקום המערכת החיסונית, ניקוי מתכות או רעלים מגוף האדם וכן הלאה.

סוגיית הדאודורנטים

לא ברורה יעילותם של הדאודורנטים השונים במקרים קיצוניים של הזעת יתר, אך ישנם מומחים אשר ממליצים לסובלים מהבעיה להקפיד על שימוש תדיר בהם. מטבע הדברים, דאודורנטים לא ימנעו את הזעה, אלא רק ינטרלו את הריח שלה. הם מיועדים בעיקר לאנשים אשר סובלים מהזעת יתר בבית השחי.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר