Home » סקירת מוצרים לטיפול בבריחת שתן

סקירת מוצרים לטיפול בבריחת שתן

בריחת שתןהעובדות מראות כי אחד מבין שלושה אנשים סובל מבריחת שתן, כשאצל הנשים המספרים גדולים עוד יותר.

כך, כאשר מאבדים שליטה על הסוגרים, וכשהשתן עלול להשתחרר בכל רגע נתון, נוצרת מבוכה רבה אצל לא מעט אנשים. עקב כך, הם מתביישים לפנות לקבלת טיפול, והבעיה נותרת באיבה.

מה שאותם אנשים לא יודעים הוא שקיים כיום מספר לא מבוטל של מוצרים, שמסייעים להתמודד עם התופעה הלא נעימה של בריחת שתן.

תרופות ותכשירים לבריחת שתן

הרפואה המודרנית פיתחה עם השנים תרופות ותכשירים מגוונים הנועדו לסייע בהתמודדות עם בריחת שתן. הדגש העיקרי טרם השימוש באחד מהם הוא על מציאת הסיבה המסוימת לדליפה, וטיפול נקודתי בה.

כך, למשל, תרופה מרכזית לטיפול בשלפוחית רגיזה, מאפיין מהותי של בעיות רבות של דליפת שתן, היא "וסיקר". תפקידה לחסום את הקולטנים המעבירים תחושות לעצבי הגוף, דבר שמרפה את השלפוחית ומקטין את הסבירות לבריחת שתן. התרופה נלקחת פעם ביום, וכמעט ואינה כוללת תופעות לוואי.

כאשר המקרה הוא של דליפת שתן מדחיפות, כפי שקורה לרוב, יוצעו תרופות אשר תפקידן להרפות את שרירי שלפוחית השתן, ובכך למעשה להקטין את ה"לחץ".

תרופות אלה עלולות לכלול תופעות לוואי שונות, דוגמת עצירות, יובש בפה, טשטוש, בלבול וכן הלאה. בין התרופות הללו, אפשר להזכיר את "נוביטרופן", אשר ניתנת במינון של 5 מיליגרם מספר פעמים ביום. היא משפיעה לטווח קצר ביותר, וכוללת תופעות לוואי מרובות.

תרופה חשובה נוספת היא "פרימוניל", אשר מיועדת במקור למנוע דיכאון, אך לקיחתה במינונים קטנים משפיע לטובה על מצבה של השלפוחית. היא תתאים בעיקר לאנשים אשר דליפת השתן שלהם תתרחש בלילה, ותילקח עקב כך לפני השינה. השפעתה מורגשת רק מספר שבועות לאחר נטילתה הראשונית.

תרופה ותיקה ביותר בתחום, והראשונה שפותחה בו לשחרור מושהה, היא "דטרוזיטול", אשר קיימת במינונים של 2 או 4 מיליגרם, ויש ליטול אותה פעם ביום.

עוד תרופה שנמצאת כבר שנים בשוק היא "ספזמקס". מינונה עוד של 15 מיליגרם, וגם אותה יש לקחת פעם ביום בלבד. בניגוד לתרופות אחרות, ספזמקס אינה משפיעה על פעילות המוח, ולכן לא תגרום לבלבול, אובדן זיכרון ותופעות לוואי אחרות.

ואגב, כאשר מתגלה כי לקיחת תרופה מסוימת דווקא מגבירה את דליפת השתן, הרי שיציע הרופא להחליפה באופן מיידי.

אמצעי ספיגה

הסוג השני של המוצרים לא נועד לעצור את בריחת השתן מלכתחילה, אלא להקל על הנזקים השונים שהיא גורמת. בקטגוריה זו ניתן למנות את כל אותם מוצרי ספיגה, אשר מקושרים אצלנו, שלא בצדק, רק עם האוכלוסייה המבוגרת.

כך, בשנים האחרונות החלו להיות מיוצרים מוצרי ספיגה לאוכלוסיות מגוונות יותר: די אם נזכיר את התחבושות או מגני התחתון הייחודיים שניתנים לנשים הסובלות מבעיה זו.

מכשירים פיזיותרפיים למניעת בריחת שתן

במקרים לא מעטים, תפקוד לקוי של שרירי האגן מוביל לבריחת שתן אצל נשים. עקב כך, קיימים בנמצא מכשירים פיזיותרפיים שונים, אשר תכליתם העיקרית היא אימון וחיזוק שרירי האגן.

אלה יפעלו כמעט תמיד לטווח הארוך בלבד, ובכל אופן מומלץ להתנסות בהם רק לאחר הפנייה של פיזיותרפיסט מומחה.

מחיר המכשירים מהסוג הזה נע לרוב בין מאות לאלפי שקלים.

מוצרים טבעיים

בדומה לתחומים אחרים, הרי שקשת הרפואה האלטרנטיבית מציעה אף היא טיפולים מגוונים להתמודדות עם בריחת שתן.

תרופות מחומרים טבעיים, צמחי מרפא או תוספי מזון אמורים כולם לשפר את פעילותה של מערכת השתן אצל האדם, וזאת ללא תופעות לוואי למיניהן.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי יעילותם של לא מעט מוצרים מסוג זה לא הוכחה עד כה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר