Home » סקירת מוצרים לטיפול באקנה

סקירת מוצרים לטיפול באקנה

פצעי אקנה, המכונים גם "פצעי בגרות", יופיעו אצל כל אחד מאתנו, בשלב זה או אחר של החיים, והופעתם אפשרית בכל אחד מחלקי הגוף.

הם מהווים פגם אסתטי של ממש, "תורמים" רבות לירידת הביטחון העצמי ואף עלולים להשאיר צלקות בגוף. כל הסובלים מאקנה מעוניינים להפחית את הנזק, במידה זו או אחרת. כיצד הם יוכלו לעשות זאת?

הנקודה הראשונה שיש להבהיר היא שיש לא מעט טיפולים להתמודדות עם אקנה.

ניתוחים שונים, טיפולי עור, פילינג או העלמת צלקות בלייזר הם רק חלק מהם.

אנחנו נתייחס למוצרים הפולשניים פחות, הניתנים לרכישה על ידי כל אחד.

תכשירים למריחה מקומית

כיום, קיימים מספר תכשירים נפוצים מאד כנגד אקנה. לרוב, צורתם תהיה ג'ל שקוף, לעיתים בתוספת של צבע להסתרת הפצעים.

"בנזמיצין" נחשב לתכשיר השימושי ביותר כנגד אקנה מקומית ברמה קלה או בינונית. מטרתו העיקרית היא להפחית את כמות החיידקים על גבי העור, ובכך לזרז את החלמתו מהפצעים. הוא ניתן במרשם רופא, וכולל בתוכו את רכיבי הבנזואיל פרוקסיד וכן את אנטיביוטיקת האריתרומיצין.

הגם שניתן לבחור בטיפול של כל אחד מהרכיבים בנפרד, הרי שלא פעם פעילותם המשותפת היא שעושה את ההבדל המצופה.

תכשיר נוסף, המגיע בצורה של ג'ל למריחה, הוא "זינדקלין". הוא מכיל את אנטיביוטיקת הקלינדמיצין, בשילוב עם אבץ. הוא חודר אל תוך העור, ונלחם בחיידקים אשר נמצאים תחתיו. לאחר מספר ימי מריחה כבר נראה שיפור במקום ה"נגוע", אם כי רק שימוש תדיר יביא לתוצאות משביעות רצון באמת.

סדרת מוצרים ראויה לציון היא "קלירקס", שמבטיחה טיפול תוך 48 שעות. הם מבוססים גם הם על הבנזואיל פרוקסיד, שמעכב את צמיחת החיידקים הקיימים ומחסל את ה"שחורים" (קומודינים).

יתרון מהותי של תכשירי מריחה אלה הוא צמיחת העור לאחר מכן, וכן העובדה כי חיידקים אינם יכולים לפתח עמידות בפניהם. הצורות האפשריות של מוצר זה הן ג'ל או תרחיץ, כל אחד במינונים שונים של בנזואיל פרוקסיד.

תרופות וכדורים

התכשירים המקומיים, אם כן, יהיו יעילים לרוב במקרה של אקנה מקומית, וכן כזו בדרגה קלה עד בינונית. עבור המקרים המורכבים יותר, פתרון ראוי בהחלט הוא כדורים אנטיביוטיים. תרופה מרכזית, בהקשר הזה, היא "רואקוטן", המבוססת על ויטמין A, ותפקידה הפחתה של בלוטות החלב המופרשות מן הגוף.

השפעתה באה לידי ביטוי רק לאחר מספר חודשים, אך במקרה כזה – תשפיע לטווח של עד שנה. החיסרון העיקרי של תרופה זו הוא תופעות הלוואי החמורות באופן יחסי, ביניהן דיכאון ואפילו הטלת מומים בעוברים (אצל נשים הרות). לכן, יש לקחת אותה רק במרשם רופא, ולאחר ייעוץ.

כדורים נוספים ניתנים על פי הסיבות שהביאו לאקנה מלכתחילה, אם אלה אכן ידועות. נשים, למשל, יכולות לטפל בבעיה באמצעות נטילת גלולות למניעת הריון, אשר מקטינות את הפרשת האנדרוגנים בגוף. באותה מידה, תרופות אנטיביוטיות שנלחמות בדלקות יכולות לסייע גם כן.

סבונים

דרך נוספת לטיפול בפצעי האקנה היא באמצעות סבונים ייעודיים. כאן יש להדגיש כי הסבונים הקשיחים לא בהכרח תורמים לבעיה, ושפשוף מאסיבי באמצעותם עלול רק להחמיר את הבעיה.

תחת זאת, ניתן למצוא בשוק מוצרי הרפואה לא מעט סבונים "נייטראליים", עמוסי ויטמין A  או בנזואיל פרוקסיד. השטיפה נעשית לרוב כשהעור לח, אם כי רצוי לא להפריז בה: פעמיים ביום, לכל היותר.

רפואה משלימה

בדומה לבעיות רפואיות אחרות, הרי שהרפואה האלטרנטיבית נרתמה אף היא למאבק בפצעי האקנה trustpharmacie.fr. תוספי מזון, ויטמינים או תכשירים המבוססים על צמחי מרפא יכולים לפעול לשיפור מצבו של העור – גם אם יעילותם של חלק מהם אינה עמדה עדיין במבחן אמפירי כלשהו.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר