Home » סקירת מוצרים לטיפול באלרגיות

סקירת מוצרים לטיפול באלרגיות

אלרגיהאלרגיה מוגדרת כתגובה גופנית בלתי רצויה של הגוף לחומרים שונים, אשר אינם אמורים להיות מזיקים על הנייר: תגובה זו מביאה לגירוד ולאדמומיות במקרים פשוטים, ולהתקפים המסתיימים במוות באחרים.

עקב כך, ברור שאלרגיה מוגדרת כדבר שלילי בעיקרו, ומכונה על ידי רבים "מחלה" של ממש.

אחוז הסובלים ממנה גבוה באופן יחסי, ועומד במקרים מסוימים על כ-25%. כדי לסייע לאלה, פותחו במרוצת השנים לא מעט מוצרים רפואיים, אשר מטרתם התגברות על הבעיה הקשה הזו.

מרבית מומחי הבריאות סבורים כי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אלרגיה היא פשוט באמצעות מניעת החשיפה לגורמים המביאים לה. היות ולא תמיד זה פשוט או בר השגה, קיימים מוצרים רפואיים שונים עבור האוכלוסייה הרחבה של סובלים מאלרגיה.

טיפול תרופתי באלרגיה

מכיוון שלא ניתן תמיד למנוע את האלרגיה, נדרש לטפל בה באמצעים רפואיים מן המניין. אחד המרכזיים שבהם הוא התרופות האנטי-היסטמיניות, אשר נועדו לעכב את פעילות ההיסטמין בגוף האדם, ובכך מונעות את תסמיני האלרגיה והתגובות האלרגיות השונות: שיעול, התעטשות, גירויים וכן הלאה.

מרבית התרופות הללו ניתנות בבליעה, אם כי ניתן למצוא גם כאלה המוכנסות לגוף בהזלפה מקומית לתוך האף, כטיפות עיניים או כתכשירי מריחה.

בעוד שבעבר אופיינו תרופות אלה בפגיעה בערנות, הרי שהדור החדש שלהן בא לפתור תופעות לוואי מסוג זה.

בין התרופות המרכזיות בהקשר הזה, ניתן למנות את ואריוס, אופטליסט, רינולסט, מיזולן וטפלסט, אשר מצריכות מרשם רופא. תרופות אחרות ניתנות לרכישה ללא מרשם מסוג זה, ביניהן תכשיר המריחה פניסטיל ג'ל, לורסטין וזילרג'י.

תרופות מבוססות סטרואידים

תרופות אשר מבוססות על סטרואידים ניתנות רק במרשם רופא, ומטרתן העיקרית ריפוי הדלקות הנגרמות עקב האלרגיה, מניעת גודש וכן תסמינים אחרים של החשיפה לגורם מעורר.

לרוב, יינתנו אלה בצורה של התזה ישירה על הרירית. הן אינן נכנסות למחזור הדם, ולכן נדיר שיכללו תופעות לוואי מסוג כלשהו. תרופות חשובות בהקשר הזה, הן סטראונאז, נזונקס, פליקסונאז, אבאמיס ועוד.

קבוצה אחרת של תרופות מבוססות סטרואידים ניתנות בצורה של טבליות או הזרקה, לתקופות קצרות באופן יחסי. ביניהן ניתן למנות את הפרדניזון או ההידרוקורטיזון.

תרופות נגד גודש באף

ניתן לטפל באלרגיות, או לכל הפחות בסוגים מסוימים שלהן, גם באמצעות תרופות שמטרתן למנוע נפיחויות או גודש באף, וזאת באמצעות כיווץ העורקים ברירית האף.

ההשפעה העיקרית של אלה, כמובן, היא הקלה בגודש, אך שימוש מרובה בהן מסוכן, ועלול לפגוע בצורה מהותית ברירית האף.

בין התרופות המשתייכות לקבוצה זו: אלרגין, ויברוסיל, אלנאז ואחרות.

מוצרים טבעיים

לא ניתן לדבר על פתרונות לאלרגיה מבלי להזכיר את הקשת הרחבה מאד של מוצרים טבעיים המיועדים לסייע לסובלים ממנה, לרוב במסגרת טיפולי הרפואה המשלימה. כאן, תהיה המטרה לרוב לא רק התמודדות עם התסמינים, אלא פתירת הגורמים היסודיים יותר שעשויים להביא לה.

מגוון הפתרונות האלטרנטיביים מגוון במיוחד. בין השאר, הוא כולל נטילה של תרופות הומיאופתיות אשר מכילות צמחי מרפא שונים (ומביאות להתנקות הגוף מהרעלים), דיקור סיני, תוספי תזונה וכן הלאה.

יש להדגיש כי חלק ניכר מטיפולים אלה פועל על המערכת החיסונית כולה, ויצריך שימוש ממושך כדי להתמודד עם האלרגיה בצורה נקודתית. כמו כן, יעילות חלק מהמוצרים לא הוכחה עדיין מבחינה מחקרית.

חיסונים

פתרון רפואי אחר, אשר מתאים לאנשים שלא מעוניינים או יכולים לצרוך תרופות באופן קבוע, הוא מעבר של סדרת חיסונים. מטרתם של אלה היא להזריק לתוך הגיפוי מיצוי טבעי של הגורם המביא לאלרגיה.

חיסונים אלה נכללים בסל הבריאות הישראלי, ומצריכים חזרה עליהם מדי מספר שבועות למשך מספר שנים. תופעות לוואי אפשריות שלהן הן אודם או גירוד במקום ההזרקה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר