Home » מחולל חמצן נייד

מחולל חמצן נייד

חמצן נמצא באוויר והכרחי לחיים. אנשים עם הפרעות נשימה אינם מקבלים מספיק חמצן באופן טבעי, וזקוקים לסיוע של מחולל חמצן, או טיפול בחמצן. טיפול זה משפר את רמות האנרגיה, משפר את השינה ומעניק איכות חיים טובה יותר.

ההיבט החשוב ביותר עליו יש לתת את הדעת בעת רכישת מחולל חמצן נייד היא כמות החמצן המועברת וכיצד הוא מועבר. בדרך כלל, המטופלים מקבלים חמצן במצב דופק, כלומר, האוויר מועבר בצינורות, בניגוד להעברת זרם מתמשך. אחרים זקוקים לזרימת אספקה רציפה.

מי זקוק למחולל חמצן?

טיפול זה מיועד לאנשים שאינם מסוגלים לקבל מספיק חמצן בכוחות עצמם, בדרך כלל בשל בעיה בריאות המונעת קליטת חמצן. מצבים אלו כוללים:

  • דלקת ריאות או מחלת ריאות
  • אסטמה
  • ריאות מפותחות בקרב תינוקות
  • אי ספיקת לב
  • סיסטיק פיברוזיס
  • דום נשימה בשינה
  • טראומה במערכת הנשימה.

חלק מהאנשים זקוקים לסיוע מחולל חמצן באופן קבוע, בעוד שאחרים זקוקים לו מידי פעם בלבד, או במצבים מסוימים. ניתן לקבל טיפול בחמצן בקליניקת הרופא, או לרכוש את ערכת מחולל חמצן נייד לשימוש ביתי.

סוגי מחוללי חמצן נייד

גז חמצן יכול להיות מאוחסן במכל נייד. חמצן נוזלי מרוכז ברמות גבוהות יותר, והוא ניתן להתאמה במכל קטן יותר. המכל שימושי לאנשים פעילים ביותר, אך החמצן מתאדה אם לא מבוצע בו שימוש במועד.

מחוללי חמצן נייד המכילים חמצן נוזלי וגז חמצן זמינים לשימוש ביתי באמצעות גופים רבים המשווקים ציוד ועזרים רפואיים. החמצן מופץ מהמכל דרך צינור, חודר לריאות דרך צינורות האף, מסכת פנים או צינור המוחדר ישירות לקנה הנשימה של המטופל.

טיפול במחולל חמצן נייד

אנשים רבים, הזקוקים לחמצן כדי לחיות חיים נורמאליים ופעילים, זקוקים לטיפול מחולל חמצן נייד המסייע להם להגביר את הכושר הגופני, להפחית את קוצר הנשימה, ולאפשר פעילות קלה יותר. בחלק מהמקרים, הטיפול מגדיל את תוחלת החיים.

גם אנשים הזקוקים לטיפול מתמשך בשל מצבים רפואיים כרוניים, יכולים לחיות חיים נורמליים. כשהמטופל לומד להפעיל את מחולל החמצן הנייד, הטיפול אינו מגביל את שגרת הפעילות היומיומית שלו. למרות שהחמצן הוא גז שאינו דליק, יש צורך בחומר בעירה.

אזורים המאופיינים בחמצן מוגבר עשויים להתלקח כתוצאה מהשימוש במכל, במהירות רבה יותר, לכן יש להיזהר בעת השימוש בבלוני החמצן ולהימנע מהפעלת המחולל סביב להבות פועלות ותנורי חימום. לאחר השימוש יש לאחסן את מכלי החמצן במקום בטוח.

מחוללי החמצן הנייד החדשים מורכבים מריכוז חמצן המספק זרימה רציפה וטיפול בחמצן במינון דופק. המכל קטן יותר בהשוואה למחולל חמצן נייד אחר. הוא קל ביותר לשימוש עם פקדי מסך מגע, סוללה מותקנת השוקלת עשרה קילוגרם בלבד, והוא כולל את כל מה שהחולה זקוק לו לשם ניידות ושימוש נוח. ניתן לשאת אותו בתיק, בעגלה, או להפעילו עם כבלי חשמל.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר