Home » סקירת מוצרים להקלה על בחילות

סקירת מוצרים להקלה על בחילות

מוצרים להקלה על בחילותאין הרבה תחושות נעימות פחות מאשר בחילה. אותה תחושת מחנק בחלל הבטן העליון, המביאה לדחף מהותי להקיא, עלולה להיווצר עקב אינספור גורמים.

פעמים רבות, אנחנו לא עושים דבר כשאנחנו חשים בחילה, אנחנו מתבססים על האמונה הברורה שלנו שתחושת הבחילה תיעלם, ורצוי מוקדם ככל האפשר. אלא שהמציאות מראה שניתן להקל מאד על הבחילה, וזאת באמצעות שורה של מוצרים.

אנחנו נמנה כאן כמה מהמוצרים המרכזיים המשמשים כיום להקלה על בחילות: החל מתרופות מסורתיות, דרך פתרונות אלטרנטיביים ועד להיבטים כלליים יותר של אורח החיים שלנו.

תרופות נוגדות הקאה

את מרבית המוצרים להקלה על בחילות נהוג להכליל תחת הקטגוריה של טיפול תסמיני. הקבוצה הראשונה של מוצרים נקראת נוגדי הקאה, והיא כוללת מספר תרופות עיקריות.

תרופות מקבוצת האנטיהיסטמינים, דוגמת טרבמין, נדרש לצרוך מדי ארבע שעות (50-100 מ"ג). התרופות מבוססות על עיכוב פעולת האצטילכולין על הקולטן המוסקריני, ובכך מביאות להקטנת אזורי ההקאה בגוף.

נוגדי דופאמין נכללים גם הם תחת הקטגוריה של תרופות נוגדות הקאה. המטרה העיקרית שלהן היא לצמצם את השפעת הדופאמין על הקולטן D2, מה שמביא להקטנת ה"שדרים" המועברים למוח.

תרופות אלה, ביניהן ניתן למנות את הפרמין, עלולות לכלול תופעות לוואי דוגמת עייפות, תת לחץ דם או תופעות חוץ פירמידליות אחרות.

קבוצה נוספת של תרופות היא נוגדי הסרוטונין. אלה פועלות באופן דומה, רק שההשפעה שלהן היא על פעילות הסרוטונין בקולטן במעי הדק. בניגוד לקבוצות הקודמות, כאן תופעות הלוואי כמעט ולא קיימות. אחת התרופות המרכזיות, בהקשר הזה, היא גרניסטרון.

חומרים משנעים

החומרים המשנעים נועדו להיכנס לתמונה במקרים מגוונים, דוגמת ריפלוקס, שיתוק הקיבה או בעיות אחרות במעי.

כנובע משמם, המטרה שלהם היא להגביר את התנועתיות באזור הקיבה, ובעיקר במים. זאת ועוד, החומרים המשנעים מביאים להקטנת הלחץ בקיבה, מה שמגביר מאד את קצב הריקון שלה.

כל סוג של תרופה, תחת הקטגוריה הזו, פועל באופן שונה . Cisaprida, למשל, מזרג את שחרורו של האצטילכולין מתאי העצב אשר נמצאים במעי. ככלל, ניתן לטעון כי החומרים המשנעים כוללים בתוכם אי אילו תופעות לוואי, שאינן נעימות כלל וכלל.

הפתרונות הטבעיים

בהתאם לסוגים אחרים של בעיות בריאותיות, גם ביחס לבחילות או להקאות מצאה הרפואה האלטרנטיבית מענה.

זאת בזכות שורה של תכשירים טבעיים, צמחים ותוספי תזונה. בין השאר, יהיו רבים מאלה מבוססים על הג'ינג'ר (זנגוויל). ניתן לצרוך שורש ג'ינג'ר מדי יום, מה שמביא, על פי הדעה הרווחת, להקלה משמעותית בבחילות או בהקאות.

הצריכה אפשרית בצורה מציצת שורש הג'ינג'ר, שילובו בתפריט התזונה של האדם או חליטה שלו במים. צמחים חשובים אחרים, בהקשר הזה, הם קמומיל ובלוטה ניגרה.

על בחילות ניתן גם להקל באמצעות שמנים שונים. ג'ינג'ר, מנטה, נענע, תפוז מתוק ואשכולית הם חלק מהאפשרויות המוצלחות ביותר, בהקשר הזה. את השמנים ניתן להריח באופן ישיר, או לשאוף באמצעות מטלית או טישו. אפשרות אחרת היא למרוח את תערובת השמנים על גבי הבטן.

שינוי הרגלי התזונה (והשתייה)

מעבר לכל אותם תרופות שסקרנו, יש המעוניינים להתמודד עם הבחילה ללא כל אמצעי עזר רפואי. כאן, ישנן מספר אפשרויות: הראשונה היא להימנע, לפחות לפרק זמן מסוים, מצריכה של מזון מוצק – מרקים או תמיסות יכולים בהחלט לעשות את העבודה.

אפשרות אחרת מבוססת על צריכה מוגברת של שתיה, ורצוי צלולה ככל האפשר (חשוב להימנע משתייה מוגזת). כאשר מדובר במחלה חולפת, ייתכן כי שתי הפעולות האלה יספיקו כשלעצמן.

כאשר הבחילה נובעת מתפקוד לא תקין מתמשך של גוף האדם, ניתן לטפל בה באמצעות איזון נוזלים ומלחים, או לחילופין צריכה מוגברת של החסרים התזונתיים שהביאה לה מלכתחילה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר