Home » סקירת תרופות למחלת אסטמה של העור

סקירת תרופות למחלת אסטמה של העור

 תרופות לאסטמה של העוראסטמה של העור, הידועה גם בתור "דלקת עור אטופית", היא אחת ממחלות העור החמורות ביותר. זוהי מחלה אוטואימונית, המופיעה בעיקר בקרב ילדים, אם כי במקרים מסוימים היא עלולה ללוות אותם גם בשנים שלאחר מכן.

הביטוי של המחלה על גבי העור בא לידי ביטוי בעור יבש, בגירויים, בגרד או בתסמינים לא נעימים אחרים, כאשר הפגיעה לרוב היא באזורי הברכיים, פנים הזרוע, הפנים, הגב והירכיים. הגם שאין המדובר במחלה מסכנת, וגם לא במחלה מדבקת, היא מביאה לחוסר נעימות רב עבור הילדים, וכמובן – גם ההורים.

החדשות הטובות הן שמוצעות כיום מספר תרופות מרכזיות שיכולות להתמודד עם אסטמה של העור באופן יעיל במיוחד. אנחנ נתייחס כאן לקבוצות העיקריות של תרופות, ונעניק לכם דגשים חשובים לגבי כל אחת מהן.

תרופות אנטיביוטיות

הטיפול האנטיביוטי באסתמה של העור מבוסס על מגוון רחב של תרופות, אשר מקטינות את התפרצותה של המחלה. בהקשר הזה, ניתן למנות תרופות דוגמת אלידל, פרוטופיק, או לחילופין משחות וקרמים, לרבות אלוקום, דרמובט, נרידרם וכיוצא בזה.

חשוב לשים דגש על כך שאין להשתמש בתכשירים רפואיים אלה על הפנים (כאשר מדובר במשחה), או לחילופין עבור תינוקות. כמו כן, על מנת להימנע מתופעות לוואי שליליות, השימוש בהן מותר רק לפרקי זמן קצרים, באופן יחסי.

כיום, מוצעים בשוק מספר תכשירים טבעיים, ללא סטרואידים, המתאימים למחלה ברמות מורכבות קלה עד בינונית. אטופיקליר, המגיע בצורה של קרם או תחליב, נועד לטפל בהתלקחות המחלה, למנוע את התפרצותה העתידית ולשמור על העור במצב תקין.

במצבים החמורים יחסית של המחלה, ייכנסו לתמונה תרופות ומשחות, לרוב מבוססות על הסטרואיד קורטיזון. ההשפעה שלהן על העור היא מיידית, אך חשוב לשים לב לתופעות הלוואי, שאינן בטלות בשישים כלל וכלל. זו גם הסיבה, אגב, שההמלצה הברורה היא שלא להשתמש בתכשירים אלה למשך תקופה העולה על כשבועיים.

תרופות להפחתת הגרד

אחת הסיבות לחוסר הנעימות של אסטמה של העור הוא בתחושת הגרד, שמקשה מאד על חייהם של הסובלים מהמחלה. בעוד שפתרון המוצע על ידי אנשים מסוימים הוא פשוט לגזור את ציפורני הילדים, כך שהנזק לעור יהיה משמעותי פחות, הפתרון המעשי יותר הוא שימוש בתרופות, בעיקר סירופים, להפחתת הגרד. תחת הקבוצה הזו, ניתן למנות תרופות דוגמת אריוס, לורסטין, אהיסטון או טיפות פניסטיל.

גם קרמים להרגעת הגוף, דוגמת אלה המבוססי אלוורה, יכולים להיכנס לתמונה, מהבחינה הזו.

שמנים ותכשירי לחות

כשמדברים על התמודדות עם אסטמה של העור, לא ניתן שלא להתייחס לכל אותם תכשירים המשמנים את העור, ומגדילים את הלחות שלו. את התכשירים האלה יש לטיול בעצתו של הרופא המומחה, ובהתאם להוראות השימוש הספציפיות של כל אחד מהם. לרוב, מדובר על מריחת העור בתכשיר או בקרם מספר פעמים ביום.

שינוי אורח החיים

חשוב לתת את הדעת על נקודה אחרת, והיא שטיפול באסטמה של העור יכלול בתוכו, כמעט תמיד, המלצות על שינוי אורחות החיים של האדם.

רופאים רבים ממליצים, ובצדק גמור, להקטין עד למינימום האפשרי את אמבטיות הרחצה, ולרחוץ בכל אחת מהן פרק זמן קצר יחסית. עקב העובדה שחימום חדרים עלול להביא ליובש, מומלץ לוודא כי בחדרים יש די לחות. מבחינת ביגוד, ההמלצה היא ללבוש בגדים מאווררים ככל האפשר, כשחומר גלם מרכזי הוא כותנה.

ההיבט האחרון הוא זה הנפשי. ידוע כיום כי מצבים נפשיים מורכבים, ובעיקר לחץ, עלולים להביא להחמרת דלקת העור האטופית. עקב כך, ההמלצה בכל אופן היא על אורח חיים רגוע ככל האפשר.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033651

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר